شرکت ۱۵۸ نفر در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در سردشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در این اداره، ۱۵۸ نفر در مقاطع سنی مختلف شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رحمان شمسی اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی در یک روز و دو نوبت برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت با اشاره به اینکه ۱۵۸ نفر در این دوره از رقابت‌ها شرکت کردند، گفت: از این تعداد ۱۱۳ نفر خواهر و ۴۵ نفر برادر در مقاطع سنی ۱۸ سال به بالا حضور داشتند که نفرات اول هر رشته در مسابقات استانی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اسامی و مقام‌های اول برادران در رشته‌های مورد مسابقه، تصریح کرد: در رشته حفظ برادران کامل طالب العلم در حفظ کل، قادر امین پور در حفظ ۲۰ جزء، و ابوبکر اصلی راد در حفظ ۵ جزء مقام‌های اول را کسب کردند و در رشته ترتیل سید ابراهیم سیدی، در رشته قرائت رسول صالح زاده، و در رشته اذان عزیز حسین نژاد هم مقام اول را به دست آوردند.

وی در رابطه با مقام‌های اول کسب شده خواهران نیز، ادامه داد: در رشته حفظ خواهران مریم امام جمعه در حفظ قرآن ۱۰ جزء، گلی احمدی در ۸ جزء، پروانه امینی در ۵ جزء و همچنین در رشته‌های قرائت مائده احمدزاده و در رشته ترتیل زینب عزیزی مقام اول را در بین خواهران کسب کردند.

شایان ذکر است شهرستان سردشت در ۳ سال متوالی رتبه اول استانی را درحفظ ۵ جزء قرآن در بخش برادران و همچنین در بخش خواهران هم در رشته قرائت در سال‌های پی در پی حائز رتبه اول استانی بوده است.

بیش از ۲۵۰۰ نفر از حافظان قرآنی شهرستان سردشت در سامانه جامع موقوفات ثبت نام کرده اند که این تعداد در سال گذشته حدود ۶۱۵ نفر بوده است.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.