رئیس کمیسیون بهداشت تاکید کرد:

بیمه سلامت باید در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد/ نقدهای غيرمنصفانه از طرح تحول آزاردهنده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر کل بودجه سازمان بیمه سلامت و بخش های ۹ بیست و هفتم تأمین اجتماعی که در ارتباط با همین حوزه است در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، بخش عمده مشکلات مالی این حوزه برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مراسم افتتاحيه بيست و هشتمين كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلى گفت: حدود ٢ هزار نفر اعضاى جامعه پزشكان متخصص داخلى است كه به نظر مى رسد مشاركت بايد بيشتر از اين باشد،۳۰ تير ماه نیز انتخابات سازمان نظام پزشكى است و بسيارى از مشكلات صنفى بايد درون سازمان حل و فصل شود.

وی بیان کرد: در تشكيل سازمان نظام پزشكى و راى دادن بايد همه پزشكان مشاركت كنند، قسمتی از انتخابات سازمان نظام پزشکی الکترونیکی انجام می‌شود و خواهشم این است که تعداد شعبه‌های اخذ رای را حتی با ایجاد صندوق‌های سیار گسترش دهیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت با دیدگاه انسانی مترقی برای کمک به بیماران پایه گذاری شد که برخی مى خواهند وضعيت را به گذشته برگردانند، دغدغه اى در مورد بيماران نداشتند.

وی عنوان کرد: قبل از اجرای طرح تحول بیش از ۷۰ درصد مردم پول دارو و درمان نداشتند و کمی هم با کسری بودجه مواجه شدند. 

نوبخت افزود: با تجربه‌ای که در دهه ۷۰ داشتیم قبل از آغاز چنین طرحی بیمه سلامت در اختیارمان بود و در تصويب قانون برنامه ششم قرار شد كل سازمان بيمه سلامت و نه بيست و هفتم درآمد سازمان تامين اجتماعى در اختيار وزارت بهداشت قرار بگيرد.

وی با بیان اینکه در برخی از زمینه‌های پزشکی نباید مالیات داده شود، گفت: مساله زمین مانده مهم اینه که ما خیلی مواقع به مسائلی وه در آمریکا است، باید حداقل دستاورد کنگره بیست و هشتم تبیین جایگاه های شود، طرح تحول سلامت با دیدگاه انسانی برای کمک به بیماران پایه گذاری شد و پس از آن عده‌ای که دغدغه درباره مشکلات سلامت مردم نداشتند به نقد‌های غیر منصفانه دامن زدند که بسیار آزاردهنده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: به علت کمک به نظام سلامت من وارد مجلس شدم و بر اساس تجربه‌ای که داشتم سعی در کمک به این طرح داشتم.

وی گفت: اگر کل بودجه سازمان بیمه سلامت و بخش‌های ۹ بیست و هفتم تأمین اجتماعی که در ارتباط با همین حوزه است در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، بخش عمده مشکلات مالی این حوزه برطرف می‌شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: روز مبعث در حوزه تعرفه‌های متوجه شدیم که چیزی در حال کم شدن است با تاخیر یک و نیم ماهه، تعرفه‌ها در اسفند هرسال باید اعلام شود، فعلا به کمک مقامات عالی رتبه تعرفه ها را متوقف کردیم. 

وی اظهار داشت: باید در تعیین تعرفه‌ها غیرنظام پزشکی خود صنف و انجمن‌ها فعال باشند و پای کار بایستند و به نظام پزشکی مسائل را منتقل کنند که ما به عنوان ناظر بر دولت پای کار شویم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار