یاسوج؛

مرگ 8 نفر براثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 8 نفر در این استان براثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ کامروز امینی اظهار کرد: در سال 95تعداد 8 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند که این رقم در سال 94 تعداد 9 نفر بوده است. از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال گذشته4 نفر مرد و 4 نفر دیگر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه کسی با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شده باشد بایستی سریعا او را از محیط آلوده به این گاز خارج کرده و در تماس با هوای آزاد گذاشت، در مسمومیت‌های شدید باید به مصدوم تنفس مصنوعی داده شود و ضمن هماهنگی با فوریتهای پزشکی در اسرع وقت درمان با اکسیژن را مورد توجه قرار داد.

توجه به این نکته ضروری است که در موارد تجمع شدید گاز، علائم مسمومیت طی چند ثانیه می‌تواند منجر به بیهوشی و مرگ فرد شود.

وی با اشاره به اینکه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در کودکان و سالمندان زودتر بروز می‌‌کند، گفت: استفاده از آب گرمکن دیواری ، خودرو روشن در فضای بسته و پارکینگ ها، گاز ذغال تجمع یافته در محیط های بسته حتی در تابستان احتمال دارد افراد را دچار گاز گرفتگی کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در این فصل به علت باز بودن پنجره‌ها و روشن بودن کولرها، مونواکسید کربن چندان انباشته نمی‌شود اما در فصل‌های سرد به علت تلاش برای حفظ هوای گرم داخل فضاهای بسته، احتمال گاز گرفتگی افزایش می یابد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.