معاون وزیر علوم خبر داد؛

مشارکت۵۰ درصدی صندوق رفاه دانشجویی برای تجهیز خوابگاه‌ها

معاون وزیر علوم گفت: در طرح حذف خوابگاه‌های رتبه ۴ اعتباری از سوی صندوق رفاه پیش‌بینی شده است که با کمک خود دانشگاه‌ها و صندوق رفاه، اقدامات لازم جهت تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها در تابستان انجام می‌پذیرد.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری مبنی بر این است که خوابگاه‌های رتبه‌های ۴ را به رتبه‌های پایین‌تر ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر خوابگاه‌ها با مشارکت صندوق رفاه برای و بخش خصوصی در جهت ساخت خوابگاه‌ها تا پایان سال جاری در بخش نوسازی و کیفی‌سازی خوابگاه‌ها در تابستان اتفاق بیفتد.

معاون وزیر علوم افزود: در صدد آن هستیم با کمک دانشگاه‌های کشور تمامی خوابگاه‌ها با رتبه‌بندی ۴ تا پایان سال جاری به رتبه‌های پایین‌تر ارتقاء پیدا کنند و خوشبختانه دو، سه دانشگاه از اول سال تاکنون در این خصوص تفاهم نامه هایی در جهت تکمیل و تجهیز خوابگاه‌ها صورت گرفته و امیدواریم مابقی کار‌ها در این زمینه انجام شود.

صدیقی اضافه کرد: در حال حاضر هم بخش خصوصی و هم خود دانشگاه‌ها امکان این را دارند و مایلند که خوابگاهایی با رتبه بندی‌های ۴ داشته باشند. با برنامه ریزی‌های صورت گرفته دانشگاهی که در حال تکمیل اند و یا نیاز به وام بانکی دارند می‌توانند اقدام کنند و صندوق رفاه هم در این زمینه کمک و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد. خوشبختانه در سال گذشته بالغ بر ۶۰ خوابگاه با رتبه ۵ ارتقا پیدا کردند.

وی بیان کرد: در طرح حذف خوابگاه‌های رتبه ۴ باز هم اعتباری از سوی صندوق رفاه پیش بینی شده است که با کمک خود دانشگاه‌ها وصندوق رفاه هرکدام ۵۰ درصد برای تعمیر و تجهیزخوابگاه‌ها در تابستان اقدام می‌شود که ما هم امیدواریم در شورای هیات امنای صندوق رفاه شاهد ارتقا کیفی خوابگاه‌ها باشیم.

یادآور شد: بر اساس تصمیمات هیات امنای صندوق رفاه امسال افزایشی برای اجاره‌‌بها برای سال جاری نداریم و این برای اولین بار است که امسال هیچ افزایش بهایی در حوزه خوابگاه‌ها نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار