ظریف:

بی تدبیری برخی ها باعث تصویب هفت قطعنامه علیه ایران شد

وزیر خارجه ایران گفت: آنچه که اتفاق افتاده بود باعث شد تصویری از ایران ساخته شود که هفت قطعنامه در فاصله کوتاه علیه ما تصویب کنند که به خاطر بی تدبیری برخی ها بود.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در همایش گفت‌وگوی اهالی فرهنگ و هنر با دولت مردان که عصر امروز در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز فردوسی است و هم وضع دنیا و هم  داخل ما را به باید اشعار فردوسی می اندازد.

وزیر امور خارجه با اشاره به یکی از ابیات فردوسی ادامه داد: سرما را بر مردم تحمیل کرده بودند اما مردم با مقاومت و انتخاب شایسته این سرما را در سال 92 به بهار تبدیل کردند.

وی با بیان این که این سرما، سرمای تحریم نبود، تصریح کرد:ایران مولانا و سعدی را به عنوان تهدیدی برای جهان معرفی کردند در حالی هیچ گاه این گونه نبوده است. آن چه که اتفاق افتاده بود باعث شد تصویری از ایران ساخته شود که هفت قطعنامه در فاصله کوتاه علیه ما تصویب کنند که به خاطر بی تدبیری برخی ها بود.

ظریف با بیان اینکه آنها می گفتند که کار کردن با ایران حیثیت کشورها را از بین می برد، افزود: این شرایط یعنی ایران هراسی که باید تغییر می کرد. آنها علاوه بر ایران هراسی  تحریم های اقتصادی و مسائل دیگر را مطرح کردند. ما کشورهایی در منطقه داریم که زیر سایه آمریکا هستند اما امنیت ندارند.

وزیر امور خارجه افزود: امنیت ما به خاطر این مردم است که همیشه حضور دارند و جمعه نیز دوباره خواهند آمد.

وی درباره صنعت نفت بیان داشت: اگر تلاش وزیر و کارکنان صنعت نفت نبود نمی توانستیم آمار را فروش قانونی نفت را افزایش دهیم.

ظریف در مورد موضوع خام فروشی گفت: فرق در خام فروشی نیست بلکه در این است که در آن زمان دلالانی چون بابک زنجانی خون مردم را می خوردند اما اکنون نفت از راه قانونی فروخته می شود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد:مذاکره بدون نتیجه شبیه شهامت است اما شهامت واقعی این است که آبروی خود را در راه ملت بگذریم که در این راه ابتدا آن مقام معظم رهبری با نرمش قهرمانانه حضور دارند و سپس رئیس جمهور هستند.

وی گفت: آنها بازهم هزینه می کنند که در عرصه فرهنگ اغتشاش ایجاد کنند اما در این جاست که ما از شما فرهنگیان کمک می خواهیم تا فرهنگ واقعی ایرانی را نمایش دهند.

ظریف در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: اطمینان دارم که حضور مردم که یکبار نقشه جهان را تغییر داده دوباره در جمعه این کار را انجام می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار