تقی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خلأهای قانونی دلیل بهره برداری از ساختمان های ناایمن

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خلأهای قانونی باعث می شود ساختمان ها بدون اخذ پایان کار به بهره‌برداری برسند.

خلأهای قانونی دلیل بهره برداری از ساختمان های ناایمن/ بیمه ها از بیمه کردن ساختمان های ناایمن خودداری کنندرضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به علت اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر در شهر تهران اظهار داشت: بدون شک کوتاهی مسئولان و همچنین نداشتن فرهنگ ایمنی یکی از دلایل اصلی این موضوع است.

وی افزود: در حال حاضر آپارتمان‌های محل زندگی شهروندان ما از نظر اطفای حریق و موضوعات دیگر ایمن نیستند، چراکه شهروندان به موضوع ایمنی ساختمان و محل زندگی خود فکر نمی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه ایمن سازی ساختمان های جدید وظیفه دارد، گفت: اگر مالکان به موضع ایمنی اهمیت ندهند و آن را اعمال نکنند نباید به ساختمان پایان کار داده شود، اگرچه امروز ساختمان های زیادی داریم که به دلیل همین موضوعات پایان کار دریافت نکرده اند.

تقی پور ادامه داد: بدون شک خلأهای قانونی یکی از دلایلی است که باعث می شود ساختمان ها بدون اخذ پایان کار به بهره برداری برسند و از آن‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص ایمنی ساختمان هایی با عمر بالای 30 تا 35 سال مشکلاتی وجود دارد، گفت: آن زمان این استانداردها نبوده و بهره برداران ساختمان هم خود به موضوع ایمنی و رفع اشکالات توجه نمی کردند اما امروز باید به این موضوع توجه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید به موضوعات ایمنی و بلایای طبیعی دقت و اقدامات پیشگیرانه انجام شود، تاکید کرد: عده ای متوجه نیستند که پیشگیری ارزان تر از خود حادثه است.

تقی پور ادامه داد: برخی مسئولان در بحث اطلاع رسانی باید توجه بیشتری داشته باشند و شهروندان نیز باید با درس گرفتن از برخی اتفاقات نسبت به موضوع ایمنی دقت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر هر فردی در محل کار و زندگی خود به موضوع ایمنی توجه کند، بدون شک می توانیم از بلایای مختلف تا حدودی نجات پیدا کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بیمه ها باید تامین یابند و به صورت کارشناسی و حرفه ای اشکالات را منتقل کنند و از بیمه ساختمان های ناایمن خودداری کنند.

تقی پور با تاکید بر اینکه قانون در خصوص ایمنی باید سخت گیری بیشتری داشته باشد، گفت: قانون باید همه را ملزم کند که ساختمان های خود را در مقابل آتش سوزی بیمه کنند، چراکه این راحت‌ترین اقدام خواهد بود.

وی افزود: نباید دخالت دولت را تجویز کنیم، چراکه هرکاری را به صورت متمرکز به گردن دولت بیاندازیم حتما مشکلات زیادی به بار خواهد آورد، چراکه کار دولت و شهرداری تصدی گری نیست و خود مردم باید سعی کنند که این موارد را با بخش خصوصی حل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار