گالان: سطح داوران فوتسال ایران بسیار بالاست/ در نوامبر 2017 تغییرات زیادی در فوتسال ایجاد می شود

مدرس برجسته داوری فوتسال جهان گفت: سطح داوران ایرانی بسیار بالاست و آن ها جزء بهترین های دنیا هستند.

گالان: سطح داوران فوتسال ایران بسیار بالاستبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پدرو گالان یکی از مدرسان برجسته داوری فوتسال جهان در نشست خبری اظهار داشت: تشکر می کنم برای حضور شما در این نشست خبری. زمانی که از فدراسیون فوتبال ایران دعوت نامه دریافت کردم، شکی نداشتم که باید این دعوت نامه را قبول کنم. من مسئول داوران جام جهانی کلمبیا بودم و می بینم که سطح داوری فوتسال ایران هر سال بهتر می شود. البته باید سطح داوری ایران با تیم ملی فوتسال شما در یک سطح باشد. 

وی افزود: به داوران ایرانی اعتقاد کامل دارم. تاکنون دوره های زیادی را برگزار کرده ام و در زمانی که در ایران بودم کار حرفه ای انجام شد. دپارتمان داوری ایران تنها به دنبال ارتقا کمیت نیست و به بالارفتن کیفیت هم توجه دارد. داوران فوتسال ایران آینده بسیار روشنی دارند و می توانند در بهترین سطح داوران جهان قرار گیرند.

گالان درباره شناخت خود از فوتسال ایران گفت: خسوس کاندلاس سرمربی سابق تیم فوتسال ایران دوست صمیمی من است و هرجا وی را می‌بینم در مورد ویژگی‌های فوتسال ایران حرف می‌زنیم. در هفت جام جهانی حضور داشتم و همیشه شاهد پیشرفت سطح داوری و تیم ملی فوتسال کشور شما بوده‌ام. تنها یک داور ایرانی و یک داور اسپانیایی موفق شده اند در 3 جام جهانی قضاوت کنند. رسیدن به این سطح اصلا ساده نیست و برای قرارگرفتن در چنین جایگاهی باید شبانه‌روز تلاش کنید.

وی ادامه داد: برای اینکه داوران ایرانی به این سطح برسند نقش دپارتمان داوران و کمیته داوران بسیار زیاد بوده است. این حس شخصی خودم است و مطمئنم که پیش از این توجه چندانی به موضوع داوری فوتسال نمی‌شد. متوجه شدم دپارتمان و کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران همانقدر که در فوتبال و فوتبال ساحلی تلاش می‌کنند، در فوتسال هم کارهای زیادی انجام می‌دهند و نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و امیدوارم با این تلاش هادر المپیک بعدی یک داور از ایران حضور داشته باشد. 

گالان با اشاره به برنامه‌های آینده فیفا برای فوتسال خاطرنشان کرد: کلاسی که در رامسر برگزار شد، آغاز کننده برنامه ما برای داوران فوتسال ایران بود. داوران ایرانی در جام جهانی عملکرد بسیار عالی داشتند اما با توجه به راهیابی شاگردان ناظم الشریعه به نیمه نهایی، داوران ایرانی نتوانستند در مرحله نیمه نهایی و فینال قضاوت کنند. امیدوارم آنها را در جام جهانی بعدی هم ببینم.

مدرس داوری فیفا درباره شناخت خود از لیگ فوتسال ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه لیگ‌ کشورهای صاحب سبک را دنبال می کنم، لیگ برتر فوتسال ایران هم هستم. کاندلاس حتی درمورد داوران و لیگ فوتسال ایران هم اطلاعات خوبی در اختیار من قرار می دهد.

وی افزود: دپارتمان و کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ایران راه درستی را انتخاب کرده اما در آینده‌ای نزدیک قوانین فوتسال را تغییر می دهیم. در نوامبر 2017  یک جلسه بزرگ در محل فیفا برگزار می‌کنیم و در این مورد تصمیمات زیادی می گیریم. آینده فوتسال بر چهار پایه قوانین بازی، آمادگی جسمانی، وضعیت بدنی و سطح تسلط بر زبان انگلیسی رقم می خورد. این 4 پایه هم از سوی دپارتمان و کمیته داوران اجرا خواهد شد.

وی درمورد امکانات داوران فوتسال ایران اظهار داشت: فدراسیون فوتبال ایران ساعت‌های پلار در اختیار داوران فوتسال قرار داده و این امر مرا تحت تاثیر گذاشت چراکه با این ساعت‌ها می‌توانید شرایط جسمانی و آمادگی داوران را بسنجید. فوتسال امروز سرعت زیادی دارد است و شما اگر نتوانید در جریان بازی لحظه ای جابه‌جا شوید، نیم توانید کار خود را پیش ببرید. با این ساعت‌ها می‌توانیم بدانیم که داوران در چه سطحی قرار می گیرند. عقیده و تفکر خوبی بود که فدراسیون فوتبال ایران این ساعت‌ها را در اختیار داوران خودش قرار داده. داوران ایرانی سطح بسیار بالایی دارند و مطمئنم که داوری هم در سطحی هم‌وزن با تیم ملی فوتسال قرار می گیرد. 

مدرس داوری فیفا با اشاره به حضور همزمان داوران و ناظران داوری در کلاس‌های دانش‌افزایی فیفا که در رامسر برگزار شد، خاطرنشان کرد: عقیده و تفکر خوبی که در این کلاس‌ها وجود داشت، این بود که داوران و ناظران داوری در یک کلاس مشترک کنار یکدیگر نشسته بودند که این خیلی مهم و خوب است، ما اطلاعات جدیدی که در اختیار داوران قرار می‌دهیم همزمان در اختیار ناظران داوری می‌گذاریم. آنها به تمامی موارد مطرح شده گوش می‌دهند و در فصل پیش رو قطعا آنها را اجرا خواهند کرد. ما در این کلاس‌ها دو جلسه تمرین عملی نیز انجام دادیم و از قوانین روز جهان برای ایرانی‌ها گفتیم، این کلاس‌ها به طور کامل همه موارد جسمانی و عملی را پوشش داد و کاملا مفید بود، چنین کلاس‌هایی لازمه پیشرفت فوتسال است. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار