اردبیل؛

تقویت اقدامات حفاظتی از میراث فرهنگی و تاریخی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در راستای حراست از تاریخ وتمدن استان اقدامات حفاظتی از میراث فرهنگی و تاریخی اردبیل تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در مراسم تجلیل از موزه‌داران نمونه و اهداکنندگان اشیای تاریخی و میراث‌بانان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل اظهارداشت:موزهها حافظ شان و منزلت هر ملتی است و ماموریت موزه‌داران حفظ حافظه جمعی ملت است.

وی با بیان اینکه هوش جمعی جوامع در موزه‌هاستافزود: هوش فردی قابلیت حفظ تمامی اتفاقات را ندارد و به دلیل آنکه میراث مکتوب مطلوب و کامل در مورد اتفاقات تاریخی نداریم، به ناچار حفظ آثار تاریخی و معرفی این آثار به واسطه موزه‌ها بهترین راه معرفی اتفاقات تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیلگفت: ماموریت بزرگی بر عهده موزه هاست و آن جلوگیری از فراموشی تاریخ است و اهمیت بیشتر را افرادی دارند که مسئولیت حفظ و نگهداری و معرفی آن‌ها را بر عهده دارند.

حاجی‌زاده بیان کرد: ارزش این ماموریت زمانی دوچندان می‌شود که افرادی بدون آن که ماموریت سازمانی داشته باشند صرفا از روی علاقه و حس مسئولیت با درک درست از میراث فرهنگی کشور اقدام به اهداء آثار کشف شده به موزه‌ها می‌کنند.

وی تجلیلاز زحمات فعالان این عرصهرا لازم و ضروری و در زمره ماموریت‌های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور دانست و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با تشدید و تقویت اقدامات حفاظتی هر چه بیشتر از میراث تاریخی و فرهنگی استان حراست کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی تصریح کرد: ما باید میراث خود را ارزشمند و مهم بدانیم چرا که تکرار تاریخ ممکن‌پذیر نیست و هر ملتی که نتوانند از میراث تاریخی خود حفاظت کنند محکوم خواهند بود تا تاریخ خود را از نو بسازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.