رئیس برکنارشده اف‌بی‌آی با حضور در جلسه علنی سنا موافقت کرد

رئیس برکنار شده اف بی آی موافقت کرد که در یک جلسه علنی در خصوص تحقیقات مربوط به رابطه ترامپ و روسیه توضیحاتی ارائه دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، "جیمز کومی"، رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) موافقت کرد که در یک جلسه علنی در کمیته اطلاعاتی مجلس سنا حاضر شود و به پرسش های موجود در خصوص تحقیقات مربوط به ارتباط تیم ترامپ و روسیه پاسخ دهد.

روز چهارشنبه کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا با ارسال یک نامه از جیمز کومی برای شهادت دادن در جلسه علنی این کمیته دعوت به عمل آورد. در این نامه همچنین از وی دعوت شده است که در جلسه غیرعلنی این کمیته هم حضور یابد.

دو روز پس از ارسال نامه، جیمز کومی این دعوت را پذیرفت. "ریچارد بر"، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنا اعلام کرد: "امیدوارم جیمز کومی با شهادت خود همه مسائل مربوط به اتفاقات اخیر که به طور گسترده در رسانه ها مطرح شده است را برای مردم آمریکا آشکار کند."

قرار است این جلسه علنی پس از تعطیلات "روز یادبود" آمریکا برگزار شود. روز یادبود آخرین دوشنبه ماه مه است که به یاد کسانی که جان خود را در ارتش آمریکا از دست داده اند برگزار می شود. 

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته جیمز کومی را از ریاست سازمان اف بی آی برکنار کرد. اخراج وی این احتمال را بوجود آورد که رئیس جمهور سعی داشته است با این اقدام از ادامه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر سال 2016 جلوگیری کند.

روابط جیمز کومی و دونالد ترامپ در روزهای اخیر به شدت متشنج شده است. هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر خود در خصوص افشای اطلاعات در رسانه ها به جیمز کومی هشدار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار