فلاحت‌پیشه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت برخورد با فساد و حل مشکل اشتغال جوانان را در اولویت کاری خود قرار دهد/قاچاق؛ قاتل دو میلیون شغل در کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: رفع قاچاق کالا به عنوان یکی از معضلات بیکاری در کشور و قاتل دو میلیون شغل، نیازمند حرکتی انقلابی از سوی دولت است.

فلاحت‌پیشه عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری و توصیه ایشان به دولت دوازدهم در رسیدگی به قشرهای ضعیف و برخورد با فساد، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات، بزرگترین مولفه قدرت برای دولت محسوب می‌شود.

وی افزود: بنابراین دولت جدید با در اختیار داشتن حمایت حداکثری مردم، موظف است به مشکلات اصلی جامعه از جمله برخورد با فساد، حل مشکل اشتغال جوانان و رسیدگی به قشرهای ضعیف را در اولویت کاری خود قرار دهد. 

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه بسیاری از مسائل اقتصادی مردم مانند رکود و بیکاری در دولت گذشته حل نشده، تصریح کرد: رفع قاچاق کالا به عنوان یکی از معضلات بیکاری در کشور و قاتل دو میلیون شغل، نیازمند حرکتی انقلابی از سوی دولت است.

عضو کمیسیون ملی و امنیت سیاست خارجی با اشاره به خودکفایی گندم در سال جدید گفت: دولت می‌تواند با جلوگیری از واردات بی‌رویه و بدون دلیل گندم، قدم اول را برای حمایت از تولیدات داخلی بردارد.

وی ادامه داد: تنها یک بیستم قاچاق کشور از طریق کولبران و مرزنشینان به کشور وارد می‌شود و مابقی آن توسط افراد خاص که دارای نفوذ زیادی در کشور هستند وارد شده و به فروش می‌رسد.

فلاحت‌پیشه درباره لزوم رسیدگی به محرومان گفت: علی رغم قوانین پیش‌بینی شده در برنامه سوم تا ششم توسعه، توجه چندانی به قشرهای ضعیف جامعه صورت نگرفته، بر همین اساس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 قطع یارانه‌ افراد دهک‌های بالا و پرداخت این مبلغ به دهک‌های پایین و دریافت سه برابری یارانه برای آنها در نظر گرفته شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب تاکید کرد: دولت ضمن اینکه سیاست‌های حمایتی را از اقشار ضعیف جامعه اعمال می‌کند باید سیاست تواناسازی افراد را نیز مد نظر قرار داده تا با توانمندسازی آنها فشار پرداخت پرداخت تسهیلات برای این افراد از روی دوش دولت برداشته شود.

عضو کمیسیون ملی و امنیت سیاست خارجی تصریح کرد: ‌دولت 80 میلیارد دلار قرار داد فاینانس و جذب سرمایه خارجی تا قبل از انتخابات در اختیار داشته که تاکنون اجرایی نشده، هم اکنون با فراهم شدن شرایط مناسب باید برای اجرایی شدن آنها در جهت ایجاد شغل برای جوانان اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار