در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کمبود نقدینگی اصلی‌ترین چالش واحدهای صنعتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ درصد مشکلات صنایع در استان مازندران به دلیل نداشتن نقدینگی و کاهش سرمایه در گردش و همچنین بدهی‌های زیاد به بانک‌ها اتفاق افتاده است.

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شهرک های صنعتی در استان مازندران دچار مشکلات جدی هستند و ۵۰ درصد این مشکلات به دلیل نداشتن نقدینگی و کاهش سرمایه در گردش و همچنین بدهی‌های زیاد به بانک‌ها اتفاق افتاده است. 

وی در ادامه افزود: فشارهای زیادی بر روی صنایع تولیدی کشور وارد است و از این جهت آنها نمی توانند در جهت توسعه و تحقیق  گام مؤثری برداشته و خود را به روز کنند. 
 
نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در دو تا سه سال آینده این صنایع را در شهرک های صنعتی تقویت کرده و به ایجاد اشتغال کمک کنیم.
 
وی همچنین تصریح کرد: ۴۲۰ میلیارد تومان از ۱۶ هزار میلیارد تومانی که دولت به صنایع تزریق کرد به  استان مازندران  تعلق گرفت اما متأسفانه این مبلغ  نتوانست دردی از مشکلات صنایع استان را دوا کند، این در حالی است که شهرکهای صنعتی مازندران نیاز به تزریق نقدینگی بالاتری داشته و اگر این مبلغ به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد، این صنایع  می‌توانند در آینده بازسازی و سرپا شوند.
 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار