تداوم طرح بیمه سلامت مشروط به استقبال مهاجرین افغانستانی است

نشستی با حضور معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهدو آقای رمزی مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی برگزار شد.

تداوم طرح بیمه سلامت مشروط به استقبال مهاجرین افغانستانی است

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این نشست آقای احمدی؛  معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین خاجرین خراسان رضوی بیان اینکه از مجموع  ۳۳۰۰۰ قشر آسیب پذیر تاکنون فقط  ۲۲۰۰۰ نفر باوجود رایگان بودن بیمه سلامت برای آنها، ثبت نام کرده اند، خواستار استفاده مهاجرین از این فرصت شد.

آقای احمدی با بیان اینکه شمار متقاضیان بیمه سلامت در بین مهاجرین نسبت به دو مرحله ی افزایش یافته اما خاطر نشان کرد: در مرحله ی سوم هم مهاجرین از بیمه سلامت استقبال چندانی نکرده اند 

بنا به اعلام مسوولین، تاکنون هفت هزار نفر از مهاجرینی که شامل قشر آسیب پذیر و بیماری های خاص نمی شوند، در بیمه سلامت ثبت نام کرده اند.

آقای مولگیتا زوادری؛ رئیس رفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد مقدس نیز از نمایندگان نهادها و و موسسات افغانستانی خواست تا مهاجرین را برای ثبت نام در بیمه سلامت ترغیب نمایند  تا شرایط برای تداوم ارائه خدمات بیمه ای فراهم گردد.

در ادامه نشست  دکتر رمزی؛ مدیر کل بیمه سلامت ولایت خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی بیمه مهاجرین بود که اکنون با کمک جمهوری اسلامی و سازمان ملل این مشکل برطرف شده است اما این طرح با اقبال مهاجرین مواجه نشد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول و دوم مهاجرین به مدت شش ماه بیمه می شدند اما با رایزنی های صورت گرفته مدت اعتبار دفترچه های بیمه یکساله شده است.

وی در تشریح متقاضیان بیمه سلامت در دو سال گذشته گفت: در سال برای ارائه ی خدمات به افراد ۱۴۷۰نفر که بیش از دومیلیارد و هفت میلیون تومان از سوی بیمه به بیمارستان ها پرداخت شده و این مبلغ در سال ۹۵ برای  ۶۶۲۵نفر چهارمیلیارد و شصت میلیون تومان بود.

این مقام مسوول با بیان اینکه مریضی خبر نمی کند از مهاجرین خواست برای اینکه در هنگام بیماری با پرداخت مبالغ سنگین درمان مواجه نشوند، در طرح بیمه سلامت ثبت نام نمایند.

 
در این نشست مطرح شد که  در سال آینده،  سازمان ملل، وزارت داخله ایران و سازمان بیمه سلامت در خصوص ادامه طرح تصمیم گیری می کنند، تداوم طرح را منوط به استقبال مهاجرین از این طرح می باشد.

انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار