خرید 41 هزار تن برگ سبزچای از چایکاران شمال

41هزارتن برگ سبزچای تاکنون از چایکاران شمال کشور خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روزبهان رئیس سازمان چای کشور گفت: برداشت برگ سبزچای ازدوهفته پیش آغازشده وتاکنون 41هزارتن برگ سبز چای ازچایکاران در 150 کارخانه چایسازی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه 83 درصدازاین مقدار چای خریداری شده درجه یک و بقیه درجه 2 بود افزود: این نشان می دهدچای تولیدی امسال بسیارخوب وکیفی است وپیش بینی می شود در سال زراعی جدیدتولید محصول 115 درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان چای کشور گفت: بهای خرید تضمینی این مقدار چای تاکنون 92 میلیاردتومان است که برای نخستین بار تاکنون 40 میلیاردتومان آن پرداخت شده است و این بیانگرتوجه ویژه دولت به صنعت چای وکشاورزی است.

رئیس سازمان چای کشور افزود: تنهادرسال گذشته مبلغ32میلیاردتومان وام به کشاورزان وچایکاران پرداخت شدوامسال نیزهمین میزان ازمحل صندوق واعتبارات سازمان چای پرداخت می شود‌.

روزبهان گفت: رونداحیای مجددباغ های چای شمال کشور همچنان ادامه دارد بطوریکه وسعت سطح زمین های زیر کشت از 17 هزار و 500 هکتارسال 92 به 21 هزار و 500 هکتارتاکنون رسیده است.

وی افزود: میزان واردات چای درسال گذشته 10هزارتن کاهش داشت که تنها درسال 95 به میزان 55 میلیون دلارمیزان واردات کشورکم شده است.

روزبهان گفت: ماهمچنین شاهدافزایش درآمدمردم ازمیزان 69 میلیاردتومان سال 92 به 234میلیاردتومان سال 95 هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار