برگزاری نخستین کارگاه قصه گویی در کاشان با حضور "رحماندوست"

صدای قصه گویی رحماندوست از زادگاه سهراب و کمال الملک شنیده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهر سهراب و کمال الملک میزبان نخستین کارگاه قصه گویی با صدای رحماندوست شد.
 
مصطفی جوادی مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از برگزاری نخستین کارگاه آموزشِ قصه گویی کودک در این شهرستان با حضور  شاعر و قصه گویِ مطرح کشور استاد مصطفی رحماندوست خبر داد.
 
 جوادی مقدم در گفتگو با خبرنگاران افزود: این کارگاه قصه گویی سوم و چهارم خردادماه در خانه تاریخی عامری ها  برگزار می شود.
 
وی نیاز به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کودکان را هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی برشمرد و گفت: آموزش اصول و مهارت های قصه گویی برای خانواده ها  سبب می شود تا والدین توجه بیشتری نسبت به کتابخوانی فرزندشان در خردسالی داشته باشند.
 
به‌گفته‌وی، خوانش قصه موجب پرورش احساسات  کودکان می شود که داستان به عنوان غذای روح کودک اگر نادیده گرفته شود ممکن است در آینده سبب آسیب هایی شود.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به بعد تربیتی و آموزشی قصه گویی افزود: والدین و مربیان با بهره مندی از زبان قصه می توانند نکات اخلاقی را با شیوه ای غیرمستقیم به کودکان انتقال دهند.
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.