کرمانشاه؛

شکایات شهروندان در خصوص ثبت‌نام در سامانه رفاهی

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با اشاره به شکایاتی که از سوی شهروندان در خصوص ثبت‌نام در سامانه "رفاهی" رسیده، گفت: با کافی‌نت‌ها و دفاتر ارتباطی متخلف برخورد خواهد شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛عبدالرضا یاری گفت: اخیرا شاهد تجمع مردم مقابل کافی‌نت‌ها و دفاتر خدمات ارتباطی برای ثبت‌نام در سامانه رفاهی هستیم که میزان آن هم در سطح استان گسترده شده است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با اشاره به بررسی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، اظهار کرد: اینگونه بین مردم شایع شده که با ثبت‌نام در این سایت مبالغی به خانوارها پرداخت می‌شود که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گفته این مسئول، سامانه رفاهی از قبل هم وجود داشته و هدف آن شناسایی افراد نیازمند و بی بضاعت است که شرایط خاصی دارند و با ثبت‌نام در این سامانه درخواست می‌دهند که در صورت احراز شرایط و راستی آزمایی، تحت پوشش نهادهای حماتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار بگیرند.

وی افزود: آنچه که به انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده مربوط می‌شود این است که هنگام ثبت‌نام مبالغی از افراد دریافت می‌شود که حتی گاهی برابر با تعرفه مصوب کافی‌نت‌ها برای ثبت‌نام در یک سایت نیست.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی از کافی‌نت‌ها با عناوین مختلف مردم را گمراه می‌کنند، تصریح کرد: قرار نیست با ثبت‌نام در این سامانه، آب و برق و گاز برای کسی رایگان شود و یا مبالغی به حساب مردم واریز شود.

یاری در خصوص پیامدهای این وضعیت افزود: علاوه بر ضرر مالی که به مردم وارد می‌شود، وقتی که این همه افراد ثبت‌نام می‌کنند و مبلغی به آنها داده نمی‌شود، در آینده نوعی بی اعتمادی نسبت به دولت ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده بنا بر ماده 12 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده موظف به اطلاع رسانی در این خصوص است و به این موضوع ورود کرده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عابدی
۲۲:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
باسلام وعرض ادب من زنی 28ساله ام که دارای ی فرزند5ساله میباشم.ازوقتی ک بارداربودم شوهرم ب زندان افتاده وبه حبس ابدمحکوم شده.اینجانب هیچگونه منبع دارامدی ندارم پدری پیروعیالواردارم ک قادربه حمایتم نیست..لطفااگه میشه ی کمکی به من کنید..باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
عزیزمحمد خداوردی
۱۵:۱۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
من فردی ۵۵ساله بی کار داری ۶عایله وبیسواد هستم از استان چهارمحال وبختیاری لطفا به وضع من رسیدگی کنید ومن را تحت پوشش کمیته قرار دهید
آخرین اخبار