کرمانشاه؛

تولید ۳ بذر پربازده گندم در استان کرمانشاه

محققان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه موفق به تولید ۳ رقم پربازده بذر گندم به نام‌های آذر ۲، ریژاو و سرارود شده اند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا رحیمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: در بخش تولید گندم دیم استان توانسته ایم بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان افزایش درآمد داشته باشیم.
 
خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم از توزیع ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر مرغوب گندم در سال زراعی جاری در بین کشاورزان خبر داد و گفت: سال‌های گذشته عملکرد گندمکاران استان در مجموع ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان بود که هم اکنون به علت استفاده از بذرهای تازه تولید شده و توجه زارعان به توصیه‌های کارشناسان بخش ترویج، این مبلغ با رشدی حدود ۲ برابر، به یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است.
 
 
معاون موسسه تحقیقات دیم سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم گفت: به تازگی موفق به معرفی بذر گندم ریژاو شده ایم و درحال تکثیر آن برای رساندن به دست کشاورزان هستیم.
 
پورداد افزود: تفاوت این رقم با ارقام دیگر، افزایش عملکرد تا حدود ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار است.
 
وی گفت: با استفاده از این رقم بذر، عملکرد تولید گندم استان را در هکتار، تا ۴، ۴ و نیم تن و حتی تا ۶ تن و ۳۰۰ کیلوگرم افزایش داده ایم.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.