روایت بختیاری زاده از آزادسازی خرمشهر: به اندازه استادیوم تختی اسیر گرفته بودیم

سیاوش بختیاری زاده که در زمان آزاد سازی خرمشهر در حال گذراندن خدمت سربازی بود از آن روزها و پیروزی های ایران در جنگ تحمیلی یاد کرد.

سیاوش بختیاری زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : آن روزها سرباز بودم و در پادگان قصر فیروزه تهران خدمت می کردم . زمانی که خبر به ما رسید همگی به خرمشهر اعزام شدیم تا این شهر را از دست عراقی ها آزاد کنیم. امنیت و آرامش و فراغ بالی که امروز در ایران وجود دارد مدیون خون شهدایی است که در خرمشهر ریخته شد و همانطور که حضرت امام خامنه ای در دیداری که با خانواده شهدا داشتند فرمودند و وظیفه کردند بر هر کسی که موقعیتی دارد از شهدا یاد کند . امروز هم ما مدیون قطره های خون شهدا هستیم و آنهایی که خرمشهر را آزاد کردند.

وی ادامه داد: خرمشهر نه تنها عزیز ملت ایران است بلکه دروازه ورود اسلام به خاک ایران است و برای ملت ایران و تک تک خوزستانی ها عزیز است. من همیشه خودم در بحبوحه ای که اسرا را به ایران می آوردند این موضوع را پیش خود تشریح می کردم که در حدود و اندازه استادیوم تختی اهواز و یا استادیوم شهید شیرودی تهران اسیر گرفته بودیم. تعداد زیادی از افرادی که 14 یا 15 سال داشتند نیز در این آزاد سازی سهیم بودند.

بختیاری زاده افزود : یکی از دوستانم رامین دریانیان که در آن زمان 14 سال داشت فرمانده جنگ بود و به تنهایی 500 اسیر از عراقی ها گرفته بود. البته باید از شهید محمد جهان آرا که تندیس خرمشهر است یاد کنیم و در روزهایی که جنگ بود محمد جهان آرا با تعدادی از بچه های پابرهنه خوزستانی و خرمشهری روزها مقاومت کردند در مقابل دشمنی که تا دندان مسلح بود.

بختیاری زاده در خصوص اعتقاد سربازان و همرزمان خود گفت: در جهان ورزش هم بحثی است که می گویند ایرانیان از نفس دوم به خوبی استفاده می کنند مثل کشتی گیری که روی پل رفته و در حال ضربه شدن است و فردی که شاید هیچ سمتی ندارد از کنار تشک فریاد می زند و می گوید بگو یا اباالفضل و این موضوع چنان قدرتی به ورزشکار می دهد که می تواند نتیجه را به نفع خود تغییر دهد . بچه های خورستان هم از نفس دوم خود استفاده کردند و خرمشهر را آزاد کردند.

وی در خصوص هم تیمی هایش که در آزاد سازی خرمشهر شهید شدند گفت : شهید قپونی زنگنه که دفاع راست شاهین اهواز و عضو منتخب خوزستان بود . شهید ناصر شاملی که از هافبک های بسیار توانمند فوتبال خوزستان و ایران بود. شهید ابوالقاسم امیر جانی که سرپرست شاهین بود و همچنین حمید رضا خدادادی که دفاع راست منتخب خوزستان بود و همه در این عملیات شهید شدند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
شما کجای خرمشهر بودید
آخرین اخبار