باشگاه فرهنگی؛

دورهمی ستاره های سینما در لاله زار دهه 20/ «دشمن مردم» در تالار مولوی معرفی می‌شود

تعطیلات آخر هفته، همیشه فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام، زمانی را برای تفریح با خانواده و یا دوستان خود به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام هفته و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن‌مان را فارغ از مسائل روزمره کند.

* سینمایی آخر هفته 

فیلم سینمایی «آشوب» به کارگردانی کاظم راست گفتار که از سال گذشته تولید خود را آغاز کرده بود امسال آماده نمایش شد.

«آشوب» بر اساس تلفیقی از «ماتریکس» و «هزار دستان» ساخته شده است و یکی از پر بازیگرترین فیلم‌های سینما است.

این فیلم ساخته کاظم راست گفتار با ایفای نقش کوروش تهامی، لیلا اوتادی، یکتا ناصر، محمدرضا شریفی نیا، آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، فرهاد آئیش، آشا محرابی، محمدرضا هدایتی، رامین ناصرنصیر، امیرحسین صدیق، نیما فلاح، شهره لرستانی، حبیب دهقان نسب، داریوش فرهنگ، ارژنگ امیرفضلی و …از جمله فیلم‌های پربازیگر است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

داستان این فیلم در دهه ۱۳۲۰ می‌گذرد و مضمون اصلی آن در رابطه با بحران هنرمندان در آن روزگار است. اصل داستان این فیلم مربوط به جوانی است که با نام مستعار آشوب در کافه‌های لاله زار خوانندگی می‌کند و آین آشوب با آشوب‌های تاریخی و واقعی دهه ۱۳۲۰ تلفیق می‌شود و این شخصیت را به یک آشوب خوفناک و تهدید آمیز تبدیل می‌کند.

* تئاتر آخر هفته 

نمایش «دشمن مردم» نوشته هنریک ایبسن است و به کارگردانی سینا راستگو به صحنه می‌رود. 

محمدرضا ایمانیان، زهرا بهروزمنش، محمد حبیبی، امیر شاه علی، وحید شیخی، والا و بردیا عادلی، شهریار فرد، محمد مسگری، مرضیه موسوی، منصور نصیری، اشکان اژدری، ملیحه امیری، شیرین امینی، علی بنایی، محمود پیری، بیتا ثابتی محمدی، سارا خانکی، میلاد خان‌احمدی، عرفان دانا، سهند سلطانی، آیسان عبداللهی، باران فرد، منا مهدی پور در نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش پیش از این موفق شده بود جایزه بهترین طراحی صحنه، طراحی لباس و تقدیر از بازیگر نقش اول مرد را در جشنواره دانشگاهی تئاتر باران از آن خود بکند.

این نمایش روایتی است از یک شهر آرام، در گوشه‌ای از دنیا، ناگهان آرامشش به کلی بر بهم می‌ریزد. راه حلِ برگشتِ آرامش به شهر برای مردم ضرر جانی دارد... تصمیم مسئولان، شهر را آرام می‌کند یا شهر را سالم نگه می‌دارد؟

دیگر عواملی که تاکنون حضورشان در این نمایش قطعی شده است عبارتند از: مشاور کارگردان: کیومرث مرادی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: سارا، ولی زاده، طراح صحنه: سید محمد موسوی، طراح لباس: بهار خلیلی فر، طراح گریم سارا، ولی زاده، موسیقی: امیر دوستی، عکاس: محیا میرزایی، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ.

نمایش «دشمن مردم» از دوشنبه ۲۵ اردیبهشت تا شنبه ۲۰ خرداد در ساعت ۱۸: ۰۰ به روی صحنه می‌رود. 

* گالری آخر هفته 

نمایشگاه نقاشی «خاکی و آسمانی» دربرگیرنده ۱۷ اثر نقاشی از تازه‌ترین آثار گودرزی دیباج است که همگی زیبایی‌های اقلیم ایران زمین را به نمایش می‌گذارند. گودرزی دیباج نمایشگاه «خاکی و آسمانی» را این‌گونه توصیف می‌کند: در حالی که فضای آثار به ظاهر رئالیستی است و تلاشی است برای روایتی از زیبایی‌های اقلیم تاریخی و فرهنگی سرزمین‌مان ایران، اما در پس این رنگ‌ها دریافتی عمیق و معناگرایانه نهفته است که شاید با چشم سر نتوان آن را مشاهده کرد. 

نمایشگاه «خاکی و آسمانی» از روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا ۳ خردادماه در گالری شیرین به نشانی: خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز جمعه و ۱۱ تا ۲۰ شنبه تا چهارشنبه پذیرای علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. گالری شیرین روزهای دوشنبه تعطیل است.

* فیلم تلویزیونی آخر هفته 

فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی «بهروز شعیبی»، جمعه ۵ اردیهبشت‌ماه ساعت ۱۰: ۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: شیوا پس از به زندان افتادن شوهرش پسرش امیرعلی را به‌دنیا آورده و به تنهایی او را بزرگ می‌کند. امیرعلی که حالا کلاس اول دبستان است با تصمیم مادرش و مددکار اجتماعی، پی می‌برد که پدرش در زندان محبوس است. او به ملاقات پدرش می‌رود و احساسات پدرانه او را زنده می‌کند. پدر امیرعلی معلمی است که در یک درگیری خیابانی مرد جوانی را به صورت غیرعمد به‌قتل رسانده و در آستانه قصاص نفس قرار دارد. 

در این فیلم سینمایی؛ هانیه توسلی، رضا عطاران، نگار عابدی و افسانه چهره‌آزاد هنرنمایی کرده‌اند. 


گزارش از محدثه نعمتی 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار