«نماگرد» سراغ اختراعی به نام خودرو می‌رود!

«نماگرد» این هفته با موضوع ماشین و مشکلات آن در ایران روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

سجاد گودرزی تهیه‌کننده «نماگرد» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره موضوع این قسمت برنامه گفت: این بار به موضوع ماشین پرداخته‌ایم؛ در این قسمت انیمیشنی درباره پراید پخش می‌شود و از معضلات استفاده از این ماشین و تصادف آن می‌گوییم.

همچنین تست تصادف پراید و تیبا را می‌بینیم و این دو را با ماشین‌های خارجی و تست‌های تصادفشان مقایسه می‌کنیم.

وی افزود: در این قسمت با مروری بر ماشین‌های دهه 40 تاکنون، اعتراضات مردمی را پخش می‌کنیم که یکی از آنها بعد از خرید ماشین رانا با مشکل مواجه شده و به دیگری خودروی تصادفی را به جای ماشین دست اول تحویل داده بودند.

گودرزی ادامه داد: یک شهروند خراسانی با 150 میلیون ماشین ساخته و دیگری ماشینی اختراع کرده که با آب کار می‌کند و فیلم‌هایی از این دو را می‌بینیم. همچنین با بچه‌های دانشگاه شریف که با ساخت یک ماشین در مسابقات شرکت کرده‌اند در قالب یک فیلم دیگر آشنا می‌شویم.

تهیه‌کننده «نماگرد» یادآور شد: این هفته بخش‌هایی از فیلم‌های ارسالی مردم از جشنواره سبز روی آنتن می‌رود و فردی را معرفی می‌کنیم که در حوزه گردشگری و جذب گردشگر برای ایران کار می‌کند. 

به گفته وی بخش‌هایی از مستند «آتلان» به عنوان اثر پربيننده شبكه مستند و فيلم ١٠٠ ثانيه‌ای «یه نقاشی یه رویا» این جمعه در «نماگرد» روی آنتن می‌رود.

«نماگرد» جمعه 5 خرداد ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و شنبه 6 خرداد ساعت 11 بازپخش می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار