یخچال قلعه تاریخی جلالی کاشان در دست مرمت است

مدیر عامل سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان گفت: یخچال طبیعی تاریخی قلعه جلالی در دست مرمت است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوالفضل ساروقیان با بیان اینکه اهداف سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان، شناسایی، بازسازی و مرمت و نگهداری عناصر تاریخی فرهنگی بافت تاریخی شهر است، اظهار کرد: مرمت وحفظ بناهای تاریخی و مذهبی و مناسب سازی محله های قدیم برای پاسخگویی به نیاز شهروندان در سالیان گذشته درچندین نقطه از بافت تاریخی شهر کاشان انجام شده است.

وی افزود: شهروندان مستقردربافت فرسوده بایدازامکانات شهری مانند سایر شهروندان بهره مند باشند و در ضمن شهروندان دیگر را به زندگی دربافت فرسوده شهرترغیب کنند و درهمین راستا در دوره مدیریت نوین شهری تعدادی از گذرها و معابر شهری ضمن رعایت نکات مرمت بافت تاریخی، مناسب سازی شده است.

مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان ادامه داد: مرمت گذرهای قدیمی شهر علاوه بر اینکه به فضای کسب و کار در این‌گونه محلات رونق می دهد زمینه اشتغالزایی را نیز فراهم کرده و به تبع آن احیاء بافت فرسوده صورت خواهد گرفت.

ساروقیان با اشاره به مرمت ها و بازسازی های صورت گرفته در دوره مدیریت نوین شهری بیان کرد: گذر درب یلان، گذر درب فین و گذر قلعگر، گذر آب انبار خان، گذر سرفره از جمله گذر هایی بوده است که مرمت شده است همچنین مرمت زیارت طاهر منصور که از سال گذشته آغاز شده بود به اتمام رسید.

وی گفت:  یخچال طبیعی تاریخی جلالی دارای مخزنی به ارتفاع ۳۰ متر و قطر ۲۲ متر است و مرمت این بنای سلجوقی نیز توسط سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان در دست اقدام است.

 

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار