لرستان؛

پیش‌بینی جذب 3 هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام درلرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان براساس پیش بینی‌های صورت گرفته از جذب بیش 3 هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدی فارسانی گفت: در ماه مبارک رمضان مدیران را به دیدار خانواده‌های نیازمند برده تا از نزدیک با مشکلات و چالش‌های آنها آشنا شوند، لذا طرح مفتاح‌الجنته که مربوط به مسئولان و مدیران است در ماه مبارک رمضان در سطح استان اجرایی خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر مردم نیز می‌توانند از نزدیک با افراد نیازمند ارتباط برقرار کرده و شرایط را برای کمک بیشتر به آن‌ها مهیا کنند و کمیته امداد از این موضوع استقبال خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان گفت: امروز خانواده‌های زیادی در استان داریم که در ماه مبالغ زیادی را صرف هزینه‌های درمانی خود می‌کنند که سعی‌مان بر این است که امسال در بخش بیمه،درمان، اشتغال و مسکن از حمایت هر چه بیشتر خیران استفاده کنیم.

محمدی فارسانی گفت: مردم همواره نشان داده‌اند که در ماه مبارک کارهای بزرگی را انجام می‌دهند و مطمئنا ماه مبارک رمضان امسال مردم در زمان حضور در منازل مددجویان کمک زیادی را کرده و رسانه‌ها نیز در این راستا از ظرفیت خود استفاده کنند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان طرح حامی‌یابی عملیاتی خواهد شد و پیش‌بینی کرده‌ایم که در این ماه مبارک 3 هزار نفر به تعداد حامیانمان اضافه شوند که البته این افراد باید تمکن مالی بیشتری را داشته باشند هر چند که افراد مختلف می‌توانند بر اساس بنیه مالی خود از محرومان حمایت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: در مورد زکات فطره نیز باید به گونه‌ای عمل شود تا در ماه مبارک رمضان بر اساس قانون تنها مرجع قانونی که بتواند زکات فطره را جمع‌آوری کند کمیته امداد باشد، البته مردم همچون گذشته در صورت صلاح‌دید خود می‌توانند زکات فطره خود را به افراد نیازمندی که شناسایی کرده‌اند پرداخت کنند.

محمدی فارسانی افزود: در ماه مبارک رمضان بحث اطعام نیز همچون سال‌های گذشته در دستور کار قرار می‌گیرد کمیته امداد افراد نیازمند مختلفی را شناسایی کرده و آماده استفاده از ظرفیت خیران هستیم.

وی گفت: صندوق امداد ولایت تسهیلات را به کمک خیران در اختیار مددجویان و محرومان قرار می‌دهد و در نظر داریم که امسال از طریق خیرین 24 میلیارد تومان سرمایه این صندوق را افزایش دهیم.

این مسئول افزود: در ماه مبارک رمضان بستههای حمایتی نیز در میان افراد نیازمند توزیع خواهد شد و برای توزیع غذای گرم و خشک خیرین آمادگی کاملی داریم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.