طراحی آبگرمکن خورشیدی متناسب با جمعیت خانواده

مدیر عامل یک شرکت فناور گفت: یک آبگرمکن خورشیدی با مبدل‌های حرارتی در کشور طراحی شد که متناسب با جمعیت خانواده‌ها آب را گرم می‌کند.

طراحی آبگرمکن خورشیدی متناسب با جمعیت خانوادهمحمدسعید مهرافزا ‌مدیر عامل یک شرکت فناور در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طراحی و تولید آب گرم کن خورشیدی اظهار کرد: در این آبگرمکن انتقال حرارت بوسیله نور خورشید و انرژی حاصل از آن ایجاد می شود و در این نوع مبدل های حرارتی منابع ذخیره‌ در آبگرمکن های خورشیدی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: این آبگرمکن با راندمان بالا و کیفیت بالا بر حسب تعداد نفرات خانواده طراحی و ساخته شده و برای انتقال حرارت نور خورشید به آب مصرفی و حفظ انرژی حرارتی آن، در دو سایز برای خانواده‌هایچند نفره مورد استفاده قرار می گیرد.

مهرافزا عنوان کرد: در آبگرمکن های خورشیدی جهت تأمین آب بهداشتی جنس جداره داخلی از ورق فولاد کربنی با پوشش لعاب انتخاب‌شده و به‌ منظور تأمین طول عمر بالا و جلوگیری از خوردگی، این منابع مجهز به محافظ کاتودیک است. 

وی تاکید کرد: گرمایش آب و فضا مجموعاً بیش از 80 درصد انرژی را در ساختمان‌ها مصرف می‌کند و بنابراین بیش از یک‌سوم کل انرژی مصرفی جهان در جهت گرمایش مصرف می‌شود.

این فعال در زمینه فناوری یادآور شد: در آبگرمکن های خورشیدی جهت تخلیه فشار ناشی از افزایش حجم سیال، نصب منابع انبساط باز الزامی است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار