درودگر: فوتبال ایران برای جذب بازیکن خارجی برنامه ندارد

مدیرعامل پیشین باشگاه ملوان گفت: در فوتبال ما به کیفیت بازیکنان خارجی بها داده نمی شود و در نتیجه همین بازیکنان با شکایت های خود باعث محرومیت باشگاه های ما می شوند.

صادق درودگر در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ورود بازیکنان بی کیفیت خارجی به فوتبال ایران اظهار کرد: در سال های اخیر به طور کلی در ورزش کشور و به ویژه در فوتبال برنامه ریزی صحیحی برای آینده صورت نگرفته است، متاسفانه در فوتبال ما به کیفیت بازیکنان خارجی بها داده نمی شود و در نتیجه همین بازیکنان با شکایت های خود باعث محرومیت باشگاه های ما می شوند.

وی افزود: یک دروازه بان خارجی با یکی از تیم های بزرگ قرارداد بست اما حتی یک دقیقه نیز برای آن تیم بازی نکرد، شکایت این بازیکن باعث شد آن باشگاه هزینه سنگینی را متقبل شود و 198 هزار دلار به وی بپردازد.

مدیرعامل پیشین باشگاه ملوان ادامه داد: یک بازیکن برزیلی نیز با یکی از باشگاه های ما قرارداد بست اما حتی 60 دقیقه هم در ترکیب تیمش قرار نگرفت، با این وجود باشگاه مذکور مجبور شد خسارت زیادی برای آن بازیکن بپردازد.

وی همچنین با اشاره به راهکار حل مسئله ورود بازیکنان بی کیفیت خارجی به فوتبال ایران گفت: برای حل این موضوع باید بازیکنان کشورهای مختلف جهان را دسته بندی کنیم، به طور مثال کشورهای اروپای غربی و شرقی، کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی. بازیکنانی که در لیگ های دسته یک یا برتر کشورهای اروپای غربی مثل ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و آلمان حضور دارند به شرطی که در دو سال اخیر در فوتبال شرکت فعال داشته باشند می توانند به فوتبال ما کمک کنند.


درودگر ادامه داد: بازیکنان کشورهای اروپای شرقی و آمریکای لاتین نیز در صورتی که در تیم ملی کشور خود حضور داشته باشند می توانند برای فوتبال کشور ما مفید واقع شوند اما متاسفانه مدیران باشگاه های ما به سراغ بازیکنانی از کشورهای کرواسی،صربستان،مقدونیه و اسلوونی می روند این در حالی است که بازیکنان ایرانی توانایی بیشتری نسبت به این گونه بازیکنان خارجی دارند.

وی در مورد نقش مهم کمیته فنی در جلوگیری از ورود بازیکنان بی کیفیت خارجی عنوان کرد: نقش کمیته فنی باشگاه ها در جذب بازیکنان با کیفیت خارجی بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه در فوتبال ایران کمیته فنی تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است. ما باید در فوتبال کشورمان اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم، فوتبال ایران نیازمند نگاهی تازه و نیروهایی فعال و توانمند است که با دانش جدید خود بتوانند به رشد و توسعه آن کمک کنند.

درودگر در پایان تصریح کرد: اگر فضا برای بازیکنان داخلی محدود شود و بازیکنان خارجی را با اجبار در لیست ترکیب تیم هایمان بگنجانیم فوتبال کشورمان دچار اضمحلال می شود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار