اصفهان؛

فرصت سرمایه گذاری برای ایرانیان مقیم خارج فراهم است

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با توجه به حضور پرشور ایرانیان مقیم خارج از کشور در انتخابات و سیاست های پیش روی دولت منتخب، فرصت مناسبی برای دعوت آنان به ایران و سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی کشور فراهم شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی رناسی افزود: باید از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف داخلی از طریق تسهیل حضور آنها و فرآیند سرمایه گذاری در کشور استفاده کرد.
 
وی حضور پررنگ ایرانیان مقیم سایر کشورها در انتخابات ریاست جمهوری را نشانه علاقه‌مندی آنان به سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشورشان دانست و گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم است که این موضوع می تواند از طریق ایرانیان مقیم خارج انجام شود.
 
رناسی اظهار کرد: با دعوت از ایرانیان مقیم خارج از کشور و برگزاری تورهایی ویژه آشنایی با دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی اصفهان و کشور می توان نه تنها از مشارکت آنها برخوردار شد بلکه به رونق گردشگری نیز کمک کرد.
 
وی از مشکلات پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی را بوروکراسی اداری و زمانبر بودن فرآیند ثبت شرکت ها و انجام امور وابسته به سرمایه گذاری و پایین بودن سطح شاخص های فضای کسب و کار در رده بندی جهانی عنوان کرد.
 
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: مشکلات سرمایه گذاری در اصفهان و کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مشترک است که امیدواریم با سیاست های اتخاذ شده توسط مسئولان برطرف شود و شاهد افزایش سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی در کشور باشیم.
 
وی سرمایه ایرانیان مقیم آمریکا را چهار هزار میلیارد دلار برآورد و اضافه کرد: جذب 10 درصد از این سرمایه می‌تواند در اقتصاد کشور تحول ایجاد کند.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.