اردبیل؛

ضرورت پرداخت زکات در جامعه تبیین شود

امام جمعه بیله سوار با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی پرداخت زکات یک وظیفه همگانی است، گفت: ضرورت پرداخت زکات در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در نشست شورای زکات شهرستان بیله سوار، ترویج و احیای سنت حسنه زکات را وظیفه همگانی عنوان کرد و اظهار داشت‌: از آنجا که زکات یک واجب الهی است، باید همه مردم در هر جایگاهی که هستند، برای احیای آن تلاش و تبلیغ کنند.

وی اعتمادسازی را یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات دانست و گفت: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه ‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، علاوه بر ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه اگر زکات به درستی در جامعه پرداخت شود هیچ فقیری وجود نخواهد داشت افزود: باید در فرهنگ سازی پرداخت زکات از همه توان و ظرفیت استفاده شود.

حجت‌الاسلام قیاسی با بیان اینكه زكات سرمایه بزرگ الهی به محرومان است، تصریح كرد: هنوز درجامعه اسلامی از عمل به اصل زكات فاصله زیادی داریم كه باید با آگاهی بخشی بیشتر به مردم، این فاصله كم شود.

وی تصریح کرد : زکات جمع آوری شده از روستاهای مختلف به منظور رونق فعالیت هایی با نفع عمومی در همان منطقه خرج می شوند که این اقدام موجب توسعه و آبادنی روستاها می شود.

حجت‌الاسلام قیاسی ، با اشاره به برخی از احادیث و روایات نقل شده در بحث اهمیت پرداخت زکات اظهار داشت : پرداخت زکات موجب تطهیر مال و تزکیه آن می‌شود.

وی افزود: باید نسبت به اهمیت و ترویج زکات تبلیغ شود و حضور پررنگ روحانیون نیز کمک شایانی به تبیین این امر مهم در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.