یاسوج؛

میزان صادرات کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دو ماهه سال جاری 212 تن کالا به ارزش 750هزار و 100دلار از گمرک این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛"بهنام احمدی" با بیان اینکه این میزان کالا شامل پودر و عصاره شیرین بیان بود و به کشور آلمان صادر شدند افزود: این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 179درصد از نظر وزنی و 212درصد از نظر ارزش ریالی افزایش داشته ­اند.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سال گذشته 996تن کالا شامل پودر وعصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی و بهداشتی و اسانس­های دارویی زعفران به ارزش  چهار میلیون و 61هزار و 766دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد.

احمدی تصریح کرد: میزان کالاهای صادر شده از کمرگ استان طی سال گذشته نسبت به سال94تقریبا 6درصد افزایش وزنی داشت اما از نظر ارزش ریالی تغییری نداشت.

وی عنوان کرد: با توجه به نام­گذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" و رویه واردات قبلی انبار اختصاصی برای ورود کالاهای مربوط به شرکت­های تولیدی در گمرک استان راه ­اندازی شده است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از شرکت­های تولیدی استان که مواد اولیه خود را از خارج کشور وارد می­کنند، تقاضا می­شود که برای ایجاد انبار اختصاصی و تشریفات واردات مواد اولیه خود به گمرک استان مراجعه کنند.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.