کرمان؛

95 کودک سوء تغذیه ای در سیرجان پشت نوبت دریافت سبد کالا

95کودک زیر ۶ سال میتلا به سوء تغذیه در سیرجان پشت نوبت دریافت سبد کالا قرار دارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد یزدانخواه ، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سیرجان با بیان اینکه ۱۷۵ کودک زیر۶ سال مبتلا به سوء تغذیه از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان بهره مند هستند و این نهاد با تهیه سبد غذایی و توزیع آن بین خانواده این کودکان در تلاش است تا به رشد جسمی و حرکتی آنان کمک کند.،گفت: طی پارسال بیش از ۱۷۸ میلیون ریال برای رفع سوء تغذیه این کودکان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه کودکان مبتلا به سوء تغذیه توسط مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان به کمیته امداد معرفی می‌شوند، افزود: این نهاد پس از بررسی های لازم با تأیید نیازمندی خانواده، بین هر یک از این افراد، هر ماه سبد غذایی به ارزش ۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان توزیع می کند.
یزدانخواه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال برای رفع سوء تغذیه ۱۷۵ کودک مبتلا در شهرستان هزینه شده است، تصریح کرد: ۹۵ کودک زیر ۶ سال میتلا به سوء تغذیه در شهرستان نیز پشت نوبت دریافت سبد کالا قرار دارند که در صورت رفع مشکل سوء تغذیه کودکان تحت حمایت، کودکان پشت نوبتی تحت حمایت این طرح قرار خواهند گرفت.
وی خاطر نشان کرد: طرح همسفره به منظور تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر ۶ سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند، توسط کمیته امداد اجرا می شود و در قالب این طرح با مساعدت خیران سبد کالا بین این خانواده های توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از مزایای آن، باید طی دو دوره شش ماهه، تحت پوشش طرح بوده تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی محرز شود، گفت: امیدواریم با مشارکت خیران در این طرح بتوانیم نسبت به رفع سوء تغذیه کودکان پشت نوبتی نیز اقدام کنیم.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار