اهواز؛

موفقیت در کنکور نیازمند یک برنامه مدون

معاون آموزش و پرورش دزفول گفت: طبیعتا برای موفقیت در بحث کنکور و دروس کتبی و نهایی در میان دانش آموزان شهرستان، نیازمند یک برنامه مدون هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حسن مرتضوی ، معاون آموزش و پرورش دزفول اظهار کرد: در سال ۹۵ در تمامی گروه ها و رشته های آزمون کنکور سهم قبولی داوطلبان آقا و خانم در سطح شهرستان دزفول و ورود به دانشگاه دولتی ۴۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین نمرات کتبی دروس پایه سوم دبیرستان شهرستان در شاخه نظری و تجربی در خرداد ۹۵ نسبت به خرداد ۹۴ حدود ۲۲ صدم درصد افزایش داشته است، افزود: درصد قبولی خرداد ۹۵ نیز نسبت به ۹۴ حدود ۴.۳۶ درصدافزایش داشته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دزفول عنوان کرد: در شاخه فنی و حرفه ای نیز میانگین نمرات پنج درس این رشته در خرداد سال ۹۵ نسبت به خرداد ۹۴ حدود ۶۱ صدم درصد افزایش داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه از میان ۱۰ هنرستان برتر درخوزستان سه هنرستان متعلق به دزفول است، گفت: هنرستان نرجس دزفول در بین ۱۵۰ هنرستان موجود در خوزستان رتبه اول را از نظر کمی و کیفی دارد.

وی به وضعیت درصد قبولی دانش آموزان رشته های مختلف شهرستان در بحث کنکور و پذیرش در دانشگاه های دولتی نیز اشاره کرد و گفت: در رشته کنکور ریاضی در سال ۹۵ ازمیان داوطلبان خانم در دزفول ۵۱.۱ درصد قبول شده و وارد دانشگاه دولتی شده اند و درصدپذیرش داوطلبان آقا نیز ۴۸.۱ درصد بوده است.

مرتضوی افزود: در رشته تجربی نیزدر کنکور سال ۹۵، هزار و ۹۵۵ دختر و ۸۵۲ داوطلب پسر در دزفول شرکت کرده اند که از میان دختران ۲۸۱ نفر یعنی ۱۴ درصد و از پسرها ۱۰۶ نفر یعنی ۱۲ درصد دردانشگاه دولتی پذیرش شده اند.

وی، درصد قبولی کنکور در میان دختران شهرستان در کنکور رشته انسانی سال ۹۵ را نیز ۴۵.۱ درصد و پسرها را ۴۸.۶ درصد برشمرد و عنوان کرد: در رشته هنر نیز سهم قبولی دخترها در شهرستان ۱۴.۵ و پسران ۱۰.۵ درصد بوده و در رشته کنکور زبان خارجه نیز سهم قبولی و موفقیت دختران دزفولی سه درصد و پسرها دو درصد بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش دزفول گفت: بدین ترتیب باید گفت که در تمامی گروه ها و رشته های آزمون کنکور سهم قبولی داوطلبان آقا و خانم در سطح شهرستان دزفول و ورود به دانشگاه دولتی ۴۰ درصد بوده ضمن اینکه سهم استان ۴۰ درصد و سهم کشور نیز ۴۴ درصد بوده است.

مرتضوی اظهار کرد: به طور کلی بایدگفت از هر دو دانش آموز دختری که در دزفول در کنکور ریاضی شرکت کرده اند یک نفر وارد دانشگاه دولتی شده اما در رشته کنکور تجربی این امر از هر هفت داوطلب دختر برای یک نفر رخ داده که این مقایسه برای دانش آموزان پسر شهرستان نیزصدق می کند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.