نیکی هیلی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل، که از حامیان تمام‌ قد رژیم صهیونیستی است، هفته آینده به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع دیپلماتیک روز سه‌شنبه در نیویورک اعلام کردند نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، که در گذشته سازمان ملل متحد را به موضع‌گیری بر ضد رژیم صهیونیستی متهم کرده بود، هفته آینده به تل آویو سفر می‌کند.

وی پیش از رفتن به فلسطین اشغالی، روز ششم ژوئن در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سخنرانی خواهد کرد. این اولین نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد است که در شورای حقوق بشر این سازمان سخنرانی خواهد کرد. وی همچنین در این فرصت نقش آمریکا در این شورا را تشریح خواهد کرد. 

طبق اعلام منابع دیپلماتیک آمریکا، نیکی هیلی از هفتم تا نهم ژوئن (17 تا 19 خرداد) با مقامات صهیونیستی و فلسطینی دیدار خواهد کرد. این منابع مشخص نکردند که آیا سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، یا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز دیدار خواهد کرد.

دیدار با نیروهای کلاه آبی مستقر در منطقه نیز در برنامه سفر نیکی هلی گنجانده شده است.

این دیپلمات 45 ساله آمریکایی پس از آغاز فعالیت خود به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از این سازمان خواست با رژیم صهیونیستی بر مبنای پیش‌داوری منفی رفتار نکند. 

وی همچنین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را که در آن از رژیم صهیونیستی خواسته شده است به توسعه شهرک‌های غیرقانونی صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهد، یک «اشتباه وحشتناک» توصیف کرده بود. 

هیلی همچنین پیشتر تاکید کرده بود دولت آمریکا تلاش خواهد کرد سفارت خود را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند. این اظهارنظر هیلی انتقادات و اعتراضات زیادی را برانگیخت. 

این دومین بار است که نیکی هیلی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، به خارج کشورش سفر می‌کند. وی هفته گذشته از اردوگاه‌های آوارگان در اردن و ترکیه دیدن کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار