ملی پوش دوچرخه سواری: بانوان رکابزن همیشه زیر ذربین هستند

فاطمه هداوند گفت: پوشش بانوان دوچرخه سوار از بسیاری از رشته‌های دیگر بهتر است، اما بازهم زیر ذربین هستند.

فاطمه هداوند ملی پوش تیم ملی دوچرخه سواری سرعت کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط اولین اردوی تیم ملی در سال ۹۶ گفت: شرایط اردو بسیار مطلوب است و طبق برنامه تمرینی که سرمربی تیم ملی در اختیارمان گذاشته است پیش می‌رویم تا در نهایت بتوانیم به فرم ایده آل برسیم و بتوانیم با شرایط خوب مسابقات داخل سالن ترکمنستان که قرار است شهریور ماه برگزار شود را پشت سر بگذاریم.
 
وی در مورد میزان آمادگی خود تصریح کرد: در حال حاضر توانستم خود را به مرز ۶۰ درصد آمادگی برسم و امیدوارم در ادامه اردو آماده سازی بتوانم با تمام توان در مسابقات ترکمنستان حاضر شویم و بعد از آن در رقابت‌های قهرمانی آسیا بتوانیم کسب سهمیه کنیم.
 
هداوند در خصوص رقیبان اصلی ایران در مسابقات داخل ترکمنستان گفت: در این مسابقات که شهریور ماه برگزار می‌شود حریفان اصلی ما رکابزنانی از کشورهای استرالیا و نیوزلند هستند که سعی می‌کنیم آن‌ها هم از پیش روی برداریم.
 
ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان خاطر نشان کرد: شرایط اردوی در برخی مواقع برای بانوان محیا نیست و حتی با اینکه از لحاظ پوشش، بانوان دوچرخه سواری بهتر از خیلی رشته‌های دیگر هستند، اما بازهم زیر ذربین می‌روند. خوشبختانه فدراسیون از بخش بانوان به خوبی حمایت می‌کند و امیدواریم این حمایت‌ها فراگیر شود.
 
وی در ادامه افزود: هر ورزشکار حرفه‌ای برای کسب مدال پا به رقابت می‌گذارد و هدف اول ما هم کسب بهترین نتیجه که رفتن روی سکو قهرمانی است.
 
هداوند در خصوص دریافت وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از ورزشکاران ملی پوش تصریح کرد: ممکن است بعضی از ملی پوشان از این موضوع ناراحت شوند، اما به نظر بنده با توجه به مشکلات و مثبت اعلام شدن نمونه دوپینگ برخی از رکابزنان فدراسیون صلاحدید که از ورزشکاران وثیقه بگیرد تا بتواند این مورد را به حداقل برساند.
 
وی در مورد منبع درآمد افزود: در حال حاضر منبع درآمدی ندارم و این وضعیت مختص فقط من نیست و اکثر بانوان رکابزن با این موضوع مواجه هستند و از طریق خانواده‌های خود از لحاظ مالی تامین می‌شوند. در رشته دوچرخه سواری بانوان کمتر حامی مالی پیدا می‌شود که ما را حمایت کند و حتی مبلغ قرارداد یک سال ما در لیگ بسیار ناچیز است و تمام هزینه‌های خرید لباس، دوچرخه، کفش مخصوص و ... را خانواده پرداخت می‌کند.
 
فاطمه هداوند در پایان خاطر نشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم به دوچرخه سواری بانوان بیشتر اهمیت بدهند و با تبلیغ بتوانیم ما هم از حامیان مالی استفاده کنیم و تن‌ها نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که در کشورمان متاسفانه دوچرخه سایز مخصوص بانوان کم است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار