فرماندار کالیفرنیا: تصمیم ترامپ برای خروج از پیمان آب و هوایی پاریس اقدامی ظالمانه است

فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا گفت دونالد ترامپ با نفی موضوع تغییرات آب و هوایی سبب ایجاد جنبشی ضد خود خواهد شد.

فرماندار کالیفرنیا: :تصمیم ترامپ برای خروج از پیمان آب و هوایی پاریس اقدامی ظالمانه است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو، جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا که یکی از طرفداران سرسخت تلاش ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است تلاش برنامه ریزی شده رئیس جمهور ترامپ برای خروج از پیمان تغییرات آب و هوایی را اقدامی ظالمانه توصیف و پیش بینی کرد که این تصمیم چندان دوام نخواهد آورد.

وی گفت: من به شما قول می دهم واقعیت این است که فرار از واقعیت در واشنگتن چندان دوامی نخواهد داشت. من در این زمینه با نمایندگان جمهوری خواه صحبت کرده ام و آنها تصمیم دارند که اقداماتی جدی در رابطه با تغییرات آب و هوایی انجام دهند. بنابراین ما در لحظه حساسی به سر می بریم. به نظرم ترامپ با نفی موضوع تغییرات آب و هوایی سبب ایجاد جنبشی ضد خود خواهد شد. او با این کار خود سبب تضعیف خودش می شود.

وی افزود:شما نمی توانید با واقعیت ها با پیام های توئیتری مبارزه کنید.

اخبار مربوط به تصمیم رئیس جمهور برای کنار کشیدن از معاهده تغییرات آب و هوایی سبب خشم دموکرات‌ها و گروه‌های طرفدار محیط زیست در سراسر کشور شد. این موضوع بیش از هرجای دیگری در کالیفرنیا مشاهده شد. این موضوع سبب شد که سنای ایالتی کالیفرنیا قانونی را در رابطه با قانون تغییرات آب و هوایی به تصویب برساند. بر اساس این قانون صد در درصد انرژی برق مورد نیاز این ایالت تا سال دو هزار و چهل و پنج از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین خواهد شد.

براون که یکی از منتقدان سرسخت رئیس جمهور ترامپ در مقوله آب و هوا بوده است هفته گذشته گفت که معتقد است رئیس جمهور ترامپ یک واقع گرای سیاسی نیست و تصمیم وی برای موضوع پیمان تغییرات آب و هوایی ممکن است فقط چند ماه دوام آورد.

براون که آماده سفر به چین می شود قصد دارد در این سفر موضوع تغییرات آب و هوایی را در دیدارهایش با مقامات چینی در میان بگذارد و حمایت آنها را جلب کند. براون که چهار دوره سابقه فرمانداری کالیفرنیا را دارد به ایجاد توافق کاهش گازهای گلخانه ای با مشارکت یکصد و هفتاد کشور جهان کمک شایانی کرده است.

وی درباره سفر آتی خود به چین گفت: من تصور نمی کنم که لازم باشد مطلبی درباره رئیس جمهور ترامپ به مقامات چین بگویم. من می خواهم  حرف های زیادی با آنها درباره کالیفرنیا بزنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار