شهرکرد؛

تب کریمه کنگو قابل درمان است

تب کریمه کنگو در صورتی که زود تشخیص داده شود، قابل درمان است.

تب کریمه کنگو قابل درمان است
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمجید فدایی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در صورتی که زود تشخیص داده شود، قابل درمان است.

وی با بیان وجود داروی این بیماری در استان اظهار داشت: با تشخیص به موقع، درمان دارویی ضد ویروسی به مدت یک یا دو هفته برای فرد مبتلا انجام می‌شود.

فدایی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی نقاط کشور افزود: تا کنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری گزارش نشد.

وی با بیان اینکه این بیماری یک عفونت ویروسی است اضافه کرد: تب کریمه کنگو از طریق تماس با ترشحات و خون بدن حیوان آلوده به صورت مستقیم و از طریق گزش کنه‌های آلوده به ویروس به صورت غیر مستقیم به انسان منتقل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین مواجهه با ترشحات خونی و بدنی انسانی که ویروس تب کریمه کنگو را دریافت کرده، عامل انتقال این بیماری است که این روش انتقال بیشتر در مراکز درمانی رخ می‌دهد.

فدایی با بیان اینکه تب کریمه کنگو برای دام و انسان واکسن پیشگیری ندارد خاطرنشان کرد: کارکنان کشتار‌گاه‌ها، دامداران، قصاب‌ها، کارکنان بیمارستان‌ها و خانم‌های خانه‌دار بیش از دیگران در معرض تب کریمه کنگو هستند که باید با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به آن پیشگیری نمایند.

وی از مردم خواست: گوشت مصرفی را از مراکز معتبر مورد تأیید دامپزشکی تهیه و از مصرف گوشت به صورت خام یا نیم پز خودداری کنند.

تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده، مشترک بین انسان و دام با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده‌های خونی و ترشحات منتقل می‌شود.

کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای ۴۰ درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم این بیماری است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار