مشهد؛

دستگیری صیاد غیرمجاز تیهوهای نر در تربت حیدریه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: صیادی که با پخش صدای تیهو ماده، تیهوهای نر را به دام می انداخت، توسط ماموران این اداره دستگیر شد.

دستگیری صیاد غیرمجاز تیهوهای نر تربت حیدریهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،داوود نورمحمدی گفت: این شکارچی غیرمجاز در فصل تخم گذاری و زادآوری پرندگان، با سوءاستفاده از حس جفت جویی وحوش، با به کارگیری یک دستگاه ضبط صوت و بلندگو اقدام به زنده گیری چهار قطعه تیهوی وحشی در منطقه شکارممنوع بزمای این شهرستان کرده بود.

وی افزود: در این شیوه صید، صیادان غیرمجاز در فصل ممنوعه تخم گذاری پرندگان، با پخش صدای پرنده ماده، جنس نر را جذب می کنند که به محض نزدیکی حیوان به کانون صدا، پرنده نر در دامی که توسط صیاد برایش گسترده شده، گرفتار می شود.

رئیس محیط زیست تربت حیدریه گفت: صیاد متخلف به دلیل صید در فصل ممنوعه و استفاده از ادوات و شیوه های غیرمجاز برای شکار، پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

نورمحمدی با اشاره به فصل زاد و ولد پرندگان و امکان سوء استفاده برخی سودجویان، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این گونه موارد مراتب را به سامانه 1540 یا شماره 52299129 اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گزارش دهند.

مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام// م.م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار