ساری،

تدوین سند اشتغال در مازندران

سند اشتغال و كسب و كار مازندران بايد با توجه به همه ظرفيت ها تدوين و عملياتی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربيع فلاح جلودار استاندار مازندران در نشست بررسی راههای توسعه اشتغال در استان با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون گفت: سند اشتغال و كسب و كار استان بايد با توجه به همه ظرفيت ها تدوين و عملياتی شود.

وی افزود: هر چه سريعتر سهم استان از اشتغال 950 هزار نفري كشور احصاء و براي تحقق آن برنامه ريزي جامع صورت گيرد.

استاندار مازندران رشد همراه با اشتغال را تنها راه حل مشكلات بيكاري خواند و از مسئولين استان خواست تا هر چه سريعتر سند اشتغال استان را تهيه و با نظر وزارت كار و تعاون اجرايی نمايند.

در اين نشست معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: برای توسعه اشتغال نیاز به حمایت دولت از بخش خصوصی است و در اين راستا بايد تولید و اشتغال با هم دیده شود.

دكتر عيسی منصوری با اشاره به طرح کارورزی که از سوی وزارت کار در حال اجراست گفت: بر اساس اين طرح فارغ التحصیلان می توانند جذب بازار کار شوند و دستمزد آنها به اندازه یک سوم حداقل حقوق از سوی دولت پرداخت می شود همچنین سهم بیمه کارفرما را هم دولت تقبل می کند.

منصوری با اشاره به اجراي طرح تکاپو براي توسعه اشتغال افزود: اين طرح بر اساس مطالعه علمی در حال اجراست و اميدوارم با کمک رسانه ها، مسئولان، مردم و صاحبنظران طرح های ١٠ گانه حوزه اشتغال عملياتي شود .

وی از امضاء سند ملی اشتغال سبز خبر داد و گفت : وزارت کار تصميم جدی دارد تا با اجرای طرح کارورزی، بخش اعظمی از نیروهای جوان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را که در آرزوی داشتن شغل مناسب هستند، پس از مهارت آموزی جذب بازار کار کند.

منصوری تاكيد كرد : در طرح کارورزی، جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی که تمایل دارند برای کسب مهارتهای لازم فنی و کارآفرینی و شناساندن توانایی خود به کارفرمایان در دوره‌های کارورزی شرکت کنند از کمک هزینه بهره‌مند می‌شوند.

در اين نشست در مورد افق تحول استان و رشد اشتغال و كاهش بيكاری بحث و تبادل نظر شد و تصميمياتی گرفته شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.