تظاهرات صدها افغانستانی در اعتراض به حمله تروریستی خونین در کابل

صدها شهروند افغان در واکنش به حمله خونین و تروریستی روز چهارشنبه در کابل تظاهرات کردند.

تظاهرات صدها افغانستانی در اعتراض به حمله تروریستی خونین در کابل
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از منابع خبری افغانستان  صدها شهروند افغان در واکنش به حمله خونین تروریستی روز چهارشنبه کابل امروز جمعه (12 جواز/خرداد: دست به تظاهرات زدند.
 
براساس این خبر هاکنون تظاهرات کنندگان از نقاط مختلف شهر کابل به سوی سوی چهارراهی زنبق محل حادثه تروریستی چهارشنبه خونین پایتخت در حرکت اند.
 
معترضان با شعارهای "مرگ بر طالب"، "مرگ بر تروریسم"،" مرگ بر قاتلان مردم افغانستان"، خواهان استعفای رییس جمهور و رییس اجرایی هستند.
 
راهپیمایان این تظاهرات را با شعار " خسته از مرگ به سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان" راه اندازی کرده اند.
 
شنیده‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی با با شلیک تیرهای هوایی قصد در متفرق کردن تظاهرکنندگان دارند. هدف از این کار نیروهای امنیتی جلوگیری از نزدیک شدن آنان به ارگ ریاست جمهوری و امنیت تظاهرکنندگان با توجه به شرایط حساس و امکان تکرار حوادثی مشابه راهپیمایی جنبش روشنایی عنوان شده است.
 
بامداد چهارشنبه (۱۰جوزا) انفجار شدیدی در چهارراهی زنبق ساحه وزیر محمد اکبر خان شهر کابل رخ داد. این انفجار خونین دستکم ۸۰ کشته و ۴۶۳ زخمی بجا گذاشت.
هنوز گروهی مسوولیت این انفجار خونین را به عهده نگرفته است و حتی طالبان این حمله را محکوم کرده است.
 
اما ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرده که انفجار خونین کابل از سوی شبکه حقانی در پاکستان طرح‌ریزی شده بود.
 
روز گذشته نیز شماری از شهروندان کشور و فعالان مدنی در شهر کابل و ولایت های بلخ و هرات در واکنش به این حمله خونین دست به اعتراض زده و خواهان برکناری مقام های ارشد امنیتی شدند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.