محسن هاشمی رفسنجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

زندگی مقام معظم رهبری بر پایه؛ قرآن، احکام، سنت و عقل است/اخلاق مداری، مسبب ترویج شیعه و ولایت در جهان است

باید مردمانی اخلاق مدار داشته باشیم که بر پایه قرآن و احکام و سنت و عقل زندگی کنند و سبک زندگی داشته باشند که مقام معظم رهبری«مدظله العالی» همیشه از آن یاد می کند.

محسن هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص تاثیر نمایشگاه قرآن با شعار«قرآن، اخلاق، زندگی» در سبک زندگی مردم گفت: امسال غرفه های بسیاری در اینجا تشکیل شد و تعداد غرفه ها آنقدر زیاد است که مردم را به خودش جذب می کند.اینکه این شعار انتخاب شده، طبیعتا باید ابتدا در سیاسیون ما شکل بگیرد و بعد در بین مدیران ما و بعد در سطح جامعه شکل بگیرد تا ما مردمانی اخلاق مدار داشته باشیم که بر پایه قرآن و احکام و سنت و عقل تشکیل زندگی بدهند و بتوانند سبک زندگی داشته باشند که مقام معظم رهبری«مدظله العالی» همیشه از آن یاد می کند و اگر به این سمت پیش برویم امیدواریم که جامعه داشته باشیم که در مسیر توسعه قرار بگیرد چراکه وقتی در مسیر توسعه قرار بگیرد؛ به سمت رفاه هم پیش می رود و اخلاق مداری در بین تمام مردم می تواند پدیده ای شود که یک جامعه الگو را به همگان نشان بدهد تا باعث ترویج شیعه و بحث ولایت در سراسر کشور های اسلامی و بعد در سرتاسر جهان می شود.

فرزند مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی پیرامون پر اهمیت ترین  و جذاب ترین بخش از بیست و پنجمین نمایشگاه  بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: طبیعی است که من بگویم غرفه ابوی، آیت الله هاشمی رفسنجانی که با تلاش جناب خسروی به زیبایی تمام، بخش های مختلف زندگی ایشان را نشان داده بود از جمله چهره قرآنی او را که در سال ها مغفول مانده بود. من واقعا از وزارت ارشاد و همه دستاندرکارانی که این ابتکار را بوجود آوردند، تشکر می کنم.البته غرفه های هنر هم بسیار جالب بود و هنرمندان کار های زیبایی را درست کرده بودند. البته به علت ذیق وقت نتوانستم از تمامی غرفه ها دیدن کنم ولی غرفه های دانشگاهی بسیار تلاش کردند و پایان نامه های بسیاری را در این باره نوشته بودند که بسیار خوب بوده است و این مسائل نشان می دهد که کشور در پژوهش های قرآنی، حرف برای گفتن دارد. تنها نکته ای که می ماند این است که؛ نمایشگاه بین المللی نشده است و من امیدوارم که این موضوع در سال های آینده، درست بشود. 

محسن هاشمی رفسنجانی در خصوص راهکار برای بهبود کیفیت عملکرد نمایشگاه ها و ضعف های موجود گفت: نمایشگاه به علت اینکه تک تک غرفه ها کیفیت را بالا می برند، در جهت این است که هر غرفه ای با ابتکارات جدیدی وارد شود و اگر هم هزینه ای می شود از روش های نوین و تکنولوژی در ارائه محصولات استفاده کنند و کیفیت را بالا ببرند و خود وزارت ارشاد هم باید به همه آن ها کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.