یاسوج؛

معافیت مالیاتی مودیان با تسلیم اظهارنامه

معاون اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت:مؤدیان با تسلیم به‌موقع اظهارنامه مالیانی مشمول 156 میلیون ریال معافیت مالیاتی می‌شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛شاهرخ ذوالقدر با بیان اینکه مؤدیان حقوقی و صاحبان مشاغل در صورت ارائه نکردن فرم اظهارنامه مالیاتی 30 درصد مشمول جریمه می‌شوند افزود: جریمه ارائه نکردن فرم اظهارنامه مالیاتی برای سایر مؤدیان از جمله مالیات مستغلات 10 درصد تعیین شده است.

ذوالقدر افزود: مؤدیان حقوقی که به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند، از خرداد به مدت چهار ماه می‌توانند نسبت به پرداخت مالیات خود به‌صورت اقساط اقدام کنند.

وی در خصوص مالیات مشاغل گروه سوم گفت: مودیانی که فروش کالا و خدمات آنها 10 برابر معافیت مالیاتی است، می‌بایست فرم شماره 2 را در سامانه ویژه اظهارنامه مالیاتی علامت بزنند و در غیر این صورت مکلف به ارائه اظهارنامه هستند.

معاون درآمدهای مالیاتی اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال 95 در کهگیلویه و بویراحمد مؤدیان حقیقی 20 هزار و 691 اظهارنامه اصلی و اصلاحی از عملکرد مالی سال 94 خود به امور مالیاتی ارائه کردند.

معاون درآمدهای مالیاتی اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار نامه‌های حقوقی مربوط به عملکرد سال 94 مؤدیان مالیاتی در سال 95 را 2 هزار و291 مورد اعلام کرد و از مؤدیان مالیاتی حقوقی خواست تا 31 خرداد نسبت به ارائه فرم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی اقدام کنند تا مشمول تخفیف‌های پیش بینی شده در قانون شوند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 41 هزار پرونده مالیاتی فعال حقوقی و حقیقی است.

سال گذشته اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد 472 میلیارد ریال از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت کرد.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.