ابتکار خبر داد؛

فعالیت 900 سمن در سراسر کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از فعالیت تمام اقشار جامعه در زمینه حمایت از محیط زیست خبر داد.

فعالیت 900 سمن در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم اعطای دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با اشاره به فعالیت فعالان محیط زیستی و قدردانی از آنها اظهار داشت: امروز شاهد تلاش کسانی هستیم که در نقاط مختلف ایران در دفاع از طبیعت و محیط زیست فعالیت می کنند.

وی در ادامه افزود: در دولت گذشته توجه به بحث محیط زیست از دستاوردهای دولت بوده و عملکرد زیست محیطی دولت یازدهم گزارش 4 ساله زیست محیطی است، این گزارش ها بیانگر بهبود کیفیت هوا، وضعیت تالاب های کشور، توجه به مسایل زیست محیطی، اقتصاد سبز، توجه به مشاغل سبز، عناصر تخریبی زیست محیطی، اقدامات دولت در عرصه های آموزش و پیگیری مسئله گردوغبار در جنوب کشور و امضای تفاهم نامه بین ایران و عراق برای ایجاد مزرعه آموزشی در جهت جلوگیری از کانون گردو غبار بوده است.

ابتکار تصریح کرد: دولت با جلب مشارکت مردم یک فضای اجتماعی و آزاد را برای حضور تشکل‌های مردم نهاد و حدود 900 سمن و شبکه سازی استانی ایجاد کرد ، همچنین در این راستا چندین دانشگاه را به عنوان دانشگاه سبز به جوامع بین المللی معرفی کردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جشنواره فیلم سبز را با حضور هنرمندان و فعالان محیط زیستی که در عرصه سینما فعالیت داشتند برگزار کردیم که امیدواریم این روند در سال 96 نیز ادامه یابد.

وی افزود: ورزشکاران و علاقه مندان به محیط زیست با درج تصویر یوزپلنگ بر روی پیراهن خود از این گونه‌ی در حال انقراض حمایت کردند و نسبت به آن توجه نشان دادند. هنرمندان و ورزشکارانی هم به عنوان سفیر محیط زیستی در جوامع بین المللی فعالیت کردند.

ابتکار با اشاره به حضور بخش خصوصی در حوزه محیط زیست گفت: بیمه ها و بانک ها در این دوره با فعالیت‌های خود توانستند در رتبه بندی بانکداری سبز با هدف کاهش مصرف کاغذ و تسهیلاتی که به پیوست زیست محیطی داده شده به محیط زیست کمک کنند، همچنین در این راستا جلساتی با شورای عالی محیط زیست در ارتباط با مدیریت طبیعی در بخش خصوصی صورت گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: نهضت فضای سبز می تواند مردم و دولت را برای رفع معضلات محیط زیستی در کنار یکدیگر قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار