کرمانشاه؛

خرید بیش از 35هزارتن گندم از کشاورزان

از ابتدای فصل خرید تضمینی تا کنون بیش از 35 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گندمکار کرمانشاهی خریداری شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور گفت:از ابتدای فصل خرید تضمینی تا کنون بیش از 35 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کگندمکار کرمانشاهی خریداری شده است .

رحیمی گفت : از ابتدای فصل خرید گندم در سال 96 تا کنون بیش از 35 هزار و 194 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب به ارزش تقریبی 457 میلیارد ریال ، خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد .

وی ادامه داد : در استان کرمانشاه به منظور رفاه حال گندمکاران عزیز تعداد 70 مرکز خرید تضمینی شامل 7 مرکز دولتی ، 39 مرکز سیلوی بخش خصوصی و 24 مرکز مباشر تعاون روستایی در نظر گرفته شده است .

وی همچنین در خصوص خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نیزبیان کرد :17 مرکز خرید تضمینی کلزا در استان تجهیز و آماده خدمت رسانی می باشند و تا کنون بیش از 78 تن کلزا به ارزش 2 میلیارد ریال از کلزا کاران شهرستانهای قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب خریداری و به کارخانه فرآوری دانه های روغنی استان تحویل داده شده است .

رحیمی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان نیز اظهار داشت : در خصوص خرید تضمینی کلزا تا کنون 30 درصد مطالبات کشاورزان از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده است و در خصوص خرید تضمینی گندم نیز با هماهنگی های به عمل آمده بزودی پرداخت به کشاورزان صورت می گیرد .

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 ، در پایان از کشاورزان زحمت کش استان خواست تا از برداشت زود هنگام گندم و کلزا و با درصد رطوبت بالا خودداری نمایند چرا که در صد رطوبت بالا باعث ایجاد قارچ و آفات انباری در زمان ذخیره سازی می گردد و افزود : از کشاورزان مناطق سرسیری استان نیز میخواهیم تا همچنان با موج دوم پوره آفت مضر سن گندم مبارزه نمایند

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار