کرمانشاه؛

مسئولان نهایت دقت را در بازشماری آرا داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه گفت:مسئولان نهایت دقت را در بازشماری آرا داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ آیت الله مصطفی علما امروز(16 خرداد) در نشست با جمعی از کاندیداهای معترض به نتایج شمارش آراء پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه که با حضور دبیر هیات عالی نظارت استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، رای مردم برابر با حق الناس است و صیانت از آراء مردم یک وظیفه شرعی و قانونی است.
  وی با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید نهایت تلاش و دقت خود را در بازشماری آرا انجام دهند و مراقب باشند که حقی از کسی ضایع  نشود افزود: مسئولان مربوطه باید هرچه سریعتر ضمن بررسی دقیق این موضوع نهایت شفاف سازی را برای مردم و کاندیدا ها انجام دهند.

داریوش رستم آبادی دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: معترضان به تخلفاتی نظیر خرید و فروش آرا در روز انتخابات، عدم صلاحیت برخی از کاندیداها و نحوه شمارش آراء اعتراض دارند.

رستم آبادی ادامه داد: در مورد خرید و فروش آراء به معترضین گفته ایم که هر گونه مستنداتی که در این مورد دارند ارائه کنند و البته هیات نظارت در جریان برگزاری انتخابات چند اکیپ متخلف در این زمینه را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

وی افزود: در خصوص اعتراض به احراز صلاحیت بعضی از کاندیداها باید گفت که ملاک برای تایید صلاحیت‌ها مراجع چهار گانه ی قوه قضاییه ، وزارت اطلاعات ، ثبت احوال و نیروی انتظامی هستند که احراز صلاحیت کاندیداها به صورت مستند از سوی این مراجع ارایه می شود و باقی اتهامات به کاندیداها برای ما قابل استناد نخواهد بود.

وی گفت: در خصوص بازشماری آراء نیز با توجه به درخواست معترضین تعداد 10 نماینده از سوی آنها و همچنین با بکارگیری تعداد 40 نفر از پرسنل حراست‌های استان، بازشماری در حال انجام است که نهایتاً تا دو روز آینده به اتمام و نتایج نیز پس از بررسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

رستم آبادی در خصوص تقاضای عده ای از کاندیداها مبنی بر ابطال انتخابات بیان داشت: ابطال انتخابات جزو اختیارات هیات نظارت استان نیست، بلکه این هیات کلیه مستندات را به هیات نظارت کشور ارسال می کند و تصمیم گیری در این خصوص نیز با مرکز است.

وی همچنین از مردم درخواست کرد، فقط به اخباری که از سوی مراجع ذیصلاح یعنی هیات نظارت استان و هیات اجرایی استان که همان فرمانداری می باشد توجه کنند و به شایعات که هیچ اعتباری ندارد، توجه نکنند.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.