ظرفیت‌های ساحلی اصلی‌ترین ظرفیت‌های توسعه کشور

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های توسعه کشور ظرفیت‌های ساحلی است که متناسب با وضعیت هر منطقه، سازمان بنادر نسبت به ایجاد بنادر کوچک و بزرگ در آن اقدام کرده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،آرامی معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: رونق بنادر و سواحل جنوبی کشورمان یک راهبرد ویژه در دولت است که حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این حوزه گواهی بر این نگاه ویژه است.

وی افزود: در دولت یازدهم رویکرد ویژه‌ای نسبت به توسعه بنادر و ارتقای سطح سرمایه‌گذاری‌های ملی و همین طور حمایت از بخش خصوصی در این حوزه را شاهد بوده‌ایم که بدون شک در آینده نویدبخش ارتقای توان رقابت ملی ما رقبای منطقه‌ای خواهد بود.

آرامی گفت: آرامش ایجاد شده در کشور بهترین فرصت برای تقویت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بنادر کشورمان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: مرحله دو توسعه بندر شهید رجایی به ابزارها و تجهیزات بندری ویژه‌ای نیاز داشت که با تدابیر انجام شده، این تجهیزات اخیرا خریداری و بسیاری از آنها در بنادر جنوبی کشورمان از جمله بندر شهید رجایی و بندر چابهار نصب شده و بخش دیگری از آنها نیز بزودی در اختیار این بنادر قرار می‌گیرد.

وی افزود: افزایش توان فعالیت بنادر کشورمان و ارتقای سطح کیفی و توان تخلیه و بارگیری دریایی ،تأثیر ورود این تجهیزات جدید است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای رشد فعالیت بنادر در حوزه پس‌کرانه نیز اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته که توان بنادر کشورمان را ارتقاء داده است.
منبع: فارس
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.