اصفهان؛

مسدود شدن 40 حلقه چاه غیرمجاز در دهاقان

فرماندار دهاقان گفت: تا کنون 40 حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه مسدود شده و مابقی تا پایان شهریور مسدود می‌شوند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر قاسمیان دیشب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب دهاقان، با اشاره به ضرورت جلوگیری از مصرف مازاد آب اظهار داشت: جلسات مربوط به مسئله مهم و حیاتی منابع آب باید ماهانه برگزار شود تا مشکلات و موانع آن رفع شود، در این جلسات سیاست‌های کلی وزارت و سازمان منطقه‌ای آب بررسی و مباحث کلان پیگیری می‌شود.

وی مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز را گام مهمی دانست و گفت: شناسایی چاه‌های غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و سعی در انجام سریع آن در ماه‌های نزدیک جزئ دستورالعمل است، همه چاه‌های غیر مجاز شهرستان تحت شناسایی قرار می‌گیرد و تا کنون تعدادی از آنان شناسایی شده است.

فرماندار  دهاقان با بیان اینکه نباید تاخیری در ابلاغ مصوبات مربوطه وجود داشته باشد، اعلام کرد: حداکثر تا هفته آینده مصوبات پیگیری شده باشد و تاخیری در ابلاغ مصوبات مشاهده نشود.

وی آب شرب را دارای اولویت دانست و اذعان کرد: پیگیری‌ها و پیش‌بینی‌ها، در راستای مسئله آب شرب که از اولویت برخوردار بوده، در دستور کار قرار گیرد؛ در شهر گلشن دهاقان و روستاهای قمبوان، قمیشلو و علی آباد گچی مشکل آب شرب مشاهده می‌شود که باید سریع این مشکل رفع شود. 

قاسمیان در پایان خاطر نشان کرد: مردم به اعتماد مسئولان و مدیران مشکلات را تحمل می‌کنند اما تحمل هم حدی دارد و گاهی تبدیل به مسائل اجتماعی می‌شود.

مدیر آب منطقه ای شهرستان دهاقان نیز با حضور در این جلسه اظهار داشت: چاه‌های غیر مجاز سطح شهرستان دهاقان شناسایی و مسدود می‌شوند؛ همچنین مقرر گردیده صدور مجوزهای آب شرب روستایی سریع انجام و کلیه امور مربوط به رودخانه گلشن پیگیری شود.

علی اخلاصی از مسدود شدن 40 حلقه چاه غیر مجاز خبر داد و اذعان کرد: تا کنون 40 حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه مسدود شده و مابقی تا پایان شهریور مسدود می‌شوند، همچنین به منظور جلوگیری از مصرف و برداشت مازاد آب در گلخانه‌ها و مزارع نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها اجرا می‌شود تا حجم استفاده از آب بررسی شود.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از مصرف و برداشت مازاد آب در گلخانه‌ها و مزارع نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها اجرا می‌شود تا حجم استفاده از آب بررسی شود؛ تا قبل از فروردین‌ماه 18 حلقه چاه از کنتور هوشمند برخوردار شدند و پیش‌بینی می‌شود که 150 حلقه چاه مسدود شود.

علی عطایی شهردار دهاقان در ادامه این جلسه با اشاره به نیاز جدی منطقه گردشگری اردسته دهاقان به آب اظهار داشت: آب‌رسانی به منطقه گردشگری اردسته دهاقان امری ضروری و مهم بوده و یکی از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود؛ در تمامی جلسات، مشکل بی‌آبی این منطقه مطرح شده اما تا کنون موفق به رفع این مشکل نشده‌ایم.

وی با بیان این که برای اجرای طرح تفصیلی شهر دهاقان حریم قنات‌ها با مشکل مواجه است، اذعان کرد: در شهر دهاقان برخی از قنات‌ها از زیر بافت مسکونی و تجاری شهر رد می‌شوند و از ما خواسته شده که همه آن‌ها را نقطه به نقطه حساب کنیم و هر کدام استعلام شوند اما این‌کار غیرممکن و هزینه‌بر است.

عطایی در پایان خاطر نشان کرد: 96 قنات از سطح هر دهاقان عبور می‌کند که حدود 4 قنات فعال است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار