لاریجانی در مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران:

سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز ما هستند/ آمریکا نشان داد "داعش بزرگ بین المللی" است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حمله ترویستی به حرم امام و مجلس نشان دهنده تمرکز آنها بر محورهای مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران است.

حمله ترویستی به حرم امام و مجلس نشان دهنده تمرکز آنها بر مردم سالاری دینی ایران  است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران که صبح امروز در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز سختی برای ملت ایران است، روز وداع با عزیزانی که مظلومانه در حرم مطهر امام و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند و به ارواح مطهر این شهدای عزیز درود می‌فرستیم.

لاریجانی افزود: حمله ناکام تروریست ها به حرم مطهر حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی به صورت هم زمان به عنوان دو مرکز مورد توجه ملت ایران، نشان دهنده تمرکز آن‌ها بر محورهای اصلی مردم سالاری دینی ملت ایران است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: از پیام رهبر انقلاب تشکر می‌کنم که مایه تسلی خانواده‌های شهدا است.

وی ادامه داد: نگاه کوتاهی به شهدای این واقعه نشان می‌دهد که تروریست‌ها با هدف گیری‌های کور مردم و کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.
 
لاریجانی در ادامه با اشاره به سابقه عملیات‌های تروریستی در کشورمان به حادثه هفتم تیر اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی تاکنون حوادث تروریستی بسیاری را به چشم خود دیده است که نمونه آن حادثه هفتم تیر است که در آن ده‌ها نماینده مجلس و مسئولان کشور شهید و مجروح شدند، اما آن‌ها در این حوادث نتوانستند به نیات خود برسند و تفکر مردم‌سالاری را از بافت ملت بگیرند از این رو مجدداً صحنه مجلس را هدف بعدی خود قرار دادند، اما ناتوان از دسترسی به اهداف خود در حرم امام و مجلس شورای اسلامی اقدام به هدف‌گیری کور کرده و کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه روز حادثه تروریستی در مجلس را حاوی صحنه‌های غرورآفرین توصیف کرد و افزود: این حادثه مجلس را مصمم‌تر از قبل برای تثبیت نظام کرد.

وی با اشاره به آزمونی که در روز حادثه تروریستی مجلس رخ داد، عنوان کرد: تروریست‌ها همکاران مجلس و مراجعه کنندگان به نماینده‌ها را مورد هدف ترور قرار دادند که در این بین برخی همکاران برای مقابله با تروریست‌ها تقاضای سلاح می‌کردند یا نمایندگان اصرار بر ادامه جلسه علنی مجلس داشتند تا تروریست‌های نادان بدانند با ملتی شجاع و مصمم روبرو هستند از این رو صحنه‌های غرورآفرین را در مجلس شاهد بودیم.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه روز چهارشنبه صحنه‌های تلخ و شورآفرین را با هم تجربه کردیم، اظهار داشت: این صحنه‌ها در تاریخ ملت و مجلس ماندگار می‌شود و تروریست‌ها و حامیان آن‌ها باید بدانند با مجلسی روبرو هستند که حاضرند شهادت را در آغوش بگیرند تا انقلاب راسخ‌تر باشد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ما مصمم هستیم تا تمامی تروریست‌ها را از میدان زندگی مسلمانان به درک واصل کنیم و این ننگ را از امت اسلام حذف کنیم و در این راه شهادت را افتخار خود می‌دانیم.

لاریجانی در ادامه به ابراز همدردی سران کشور‌ها اشاره و بیان کرد: همدردی سران کشور‌ها و مسئولان نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران نگین قدرتمند و تکیه گاه آن‌ها در ایجاد امنیت منطقه است. 
 
لاریجانی با اشاره به اینکه اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی نشان داد که جمهوری اسلامی بازیگر قدرتمند و تکیه‌گاه مورد توجه آنان در ایجاد امنیت منطقه‌ای است، تصریح کرد: اظهارات وزیر خارجه سبک‌سر عربستان سعودی و رئیس جمهور آمریکا مایه ننگ آنان در دوره برزخ مبارزات تروریستی ملت‌ها است.
 
وی افزود: از سعودی‌ها به عنوان حکومت قبیله‌ای و بدون هرگونه علامت دموکراسی انتظاری بیش از این نیست اما کار آمریکا به عنوان مدعی مدیریت جهانی به جایی رسیده که رئیس جمهور آن با کمال وقاحت دموکراسی را با پول معاوضه کرده‌ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه سیاست درب‌های چرخان‌ در پیش‌ گرفته و دموکراسی و حقوق بشر را در این راه ذبح کرده است، آمریکا یک روز به بهانه نشست ریاض چند صد میلیارد دلار از سعودی می‌بلعد و روز دیگر قصد چپاول در کشور دیگری را دارد و این ننگ چپاول کشورها که بهانه‌های واهی، آینده آمریکا را تاریک‌تر خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: آنها نشست ریاض برگزار کردند و مدعی شدند که ایران را منزوی کردیم اما این چه انزوایی است که همه ملت‌ها در کنار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی قرار دارند.

لاریجانی با بیان ابعاد تحریم‌های سنا علیه ایران یادآور شد: درست در زمان درگیری ایران با تروریستها در پارلمان، سنای آمریکا با کمال بی شرمی  قانونی علیه ملت ایران و حمایت از تروریست‌ها به تصویب رساند که این امر نشان می‌دهد سنای آمریکا از کمترین عاطفه انسانی برخوردار است.
 
وی گفت:  این اقدام ننگین نشان می‌دهد ما در جهانی زندگی می‌کنیم که با دو داعش در  مبارزه با مصاف هستیم داعش منطقه‌ای و داعش بین‌المللی و صحت سخنان امام بزرگوار و رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را بار دیگر به اثبات رساند که آمریکا شیطان بزرگ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا شیطان بزرگ است و کسانی که می‌خواهند تروریسم را ریشه‌کن کنند چاره‌ای جز مبارزه با داعش بین‌المللی ( آمریکا) را ندارند.

لاریجانی با انتقاد شدید از اقدامات آمریکا در وضع تحریم علیه سپاه پاسداران و نیروی قدس یادآور شد: آمریکایی‌ها می‌دانند که سپاه پاسداران و نیروی قدس مهمترین نیروهای عمل‌کننده با تروریست‌ها در منطقه هستند  گستاخی را از حد بیرون کرده‌اند و نسبت به فناوری موشکی ایران و سپاه پاسداران و نیروی قدس تحریم‌هایی وضع کردند.
 
 وی ادامه داد: آمریکا تصور نکند اختلاف نظرها در ایران مجالی برای مانورهای شیطانی آنان فراهم می‌کند، ما با صدای رسا می‌گوییم که سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز ایران است و  پاسخ کوبنده‌ای به آنان خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: پرده‌های تزویر آمریکا و CIA را کنار می‌زنیم و نشان می‌دهیم که این دو دستگاه پایگاه اصلی تروریستها در منطقه هستند و در مقابل آنان ایستادگی  خواهیم کرد.

لاریجانی ادامه داد: این اقدام آمریکا صحنه منطقه را شفاف‌تر کرد و ملت ایران را در مبارزه با استکبار و تروریست‌های دست‌ساز آنان مصمم‌تر کرد و همه قوای سه‌گانه کشور و نیروهای مسلح در این مبارزه هم همفکر و هم نظر هستند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسن
۰۱:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
اقا از اينكه امريكا شيطان بزرگ هست حرفي نيست. ولي مسئله اصلي اين ال سقوط هستش كه داره زياده روي ميكنه.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
درود به نطق کوبندت
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
درود به نطق کوبنده شما
آخرین اخبار