لرستان؛

ارتقای بهره‌وری از فضای شهری با نوسازی پیاده‌رو‌ها

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد مناسب‌سازی فضاهای شهری به ویژه پیاده‌رو‌ها را یکی از مباحث اساسی موثر در زندگی شهروندان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آذری گفت: پیاده‌روسازی و ایجاد فضای مناسب و ایمنی برای عابران پیاده، به لحاظ زیبا‌سازی و تعاملات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در واقع مناسب‌سازی محیط‌های شهری به ویژه پیاده‌رو‌ها از مسائل مهم و اساسی در راستای ارتقای بهره‌وری شهروندان از فضاهای شهری است.  
 
آذری افزود: یکی از علل توجه به مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها تردد آسان افراد معلول، جانباز و سالمند است؛ بنابراین مجموعه مدیریت شهری می‌بایست به این موضوع توجه جدی داشته باشد. نه تن‌ها پیاده‌رو‌ها و معابر بلکه ساختمان‌ها و مراکزعمومی و دولتی هم می‌بایست شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که عبور و مرور برای افراد ناتوان آسان باشد و این امر از مهم‌ترین وظایف مجموعه مدیریت شهری است.
 
این عضو شورای شهر گفت: به نظر می‌رسد مجموعه مدیریت شهری می‌بایست به بهسازی و نوسازی بافت و هسته مرکزی شهر خرم‌آباد که بیشترین تردد در آن‌ها صورت می‌گیرد توجه بیشتری داشته باشند. شهرداری هم باید بر ساخت وساز‌ها نظارت بیشتری کند. به عنوان نمونه در معابری که شیب‌دار و پلکانی هستند نظارت بیشتری اعمال شود، زیرا رفاه و آسایش عمومی شهروندان از موضوعات مهم است.
 
آذری افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه جدی شود استفاده از مصالح با کیفیت در ساخت و نوسازی پیاده‌روهاست؛ موضوعی که در برخی موارد رعایت نمی‌شود وهزینه‌هایی را به شهرداری تحمیل می‌کند. مجموعه مدیریت شهری باید همه تلاش خود را در راستای فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز شهروندان انجام دهند.
 
اتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.