ساخت هشتگ حمایت از سندرز پس از انتخابات سراسری انگلیس

هواداران سناتور دموکرات آمریکا پس از عملکرد فراتر‌ از انتظار کوربین در انتخابات سراسری انگلیس، اقدام به ساخت هشتگ «سندرزپیروزمی‌شد» کردند.

ساخت هشتگ حمایت از سندرز پس از انتخابات سراسری انگلیسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، هواداران «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمونت آمریکا، پس از عملکرد فراتر‌ از انتظار «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلیس، در انتخابات سراسری این کشور، هشتگ «سندرزپیروزمی‌شد» را ساختند که به یکی از پربازدیدهای فضای مجازی تبدیل شده است.  

هواداران سندرز معتقدند سندرز در صورت راهیابی به دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، می‌توانست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواه پیروز این رقابت‌ها، را شکست دهد. دموکرات‌ها معتقدند اگر سران حزب مورد حمایت آن‌ها به جای «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست‌خورده این انتخابات، سندرز را برمی‌گزیدند پایان این رقابت‌ها به شکل دیگری رقم می‌خورد. طرفداران این سیاستمدار مستقل معتقدند ساختار حاکم قدرت در آمریکا عمداً و با دسیسه‌چینی مانع از راهیابی سندرز به دور نهایی رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور شد. 

از سوی دیگر، جرمی کوربین نیز از حمایت نظامی سیاسی حاکم در انگلیس برخوردار نیست؛ اما، عملکرد دور از انتظار وی در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور -و کسب کرسی‌هایی بیش ازتعداد پیش‌بینی‌‌شده از سوی حزب کارگر- اکنون باعث مطرح شدن دوباره این موضوع شده است که اگر سندرز به جای کلینتون به دور پایانی رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راه می‌یافت، به احتمال فراوان ترامپ را شکست می‌داد. 

سندرز و کوربین هر دو از سیاستمداران سوسیالیست و چپ‌گرا به حساب می‌آیند و توانسته‌اند طرفداران زیادی را در میان عامه مردم به طرف خود جذب کنند. بیشتر هواداران این دو نفر را جوانان تشکیل می‌دهند. در انتخابات سراسری انگلیس، 63 درصد رأی‌دهندگان 18 تا 34 ساله به کوربین رأی دادند. شمار جوانانی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سندرز رأی داده بودند نیز بیش از مجموع تعداد جوانانی بود که به ترامپ و کلینتون رأی دادند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار