قناعت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیجان و سرگرمی شاخصه سینمای انیمشن است

حسین قناعت از موفقیت سینمای انیمیشن در دنیا و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان گفت.

هیجان و سرگرمی شاخصه سینمای انیمشن استحسین قناعت کارگردان سینما در خصوص تاثیر انیمیشن سینمایی بر کودک و نوجوان به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به اینکه تخصص من در ساخت آثار انیمیشن نیست؛ اما این سینما بیشتر به سینمای کودک نزدیک است تا نوجوان و باعث خوشحالی است که در چند سال اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی از آن در سینمای ایران هستیم.
 
وی افزود: با کمی دقت می‌توان دید سینمای انیمیشن در هالیوود رتبه‌های بالایی را در جذب مخاطب و فروش دارد و این به تولیدات بسیار خوب و با کیفیت ربط پیدا می‌کند. امیدوارم در سینمای ما نیز با توجه به پتانسیل و پیشرفتی که داریم این اتفاق رخ دهد و خوراک کودکان و نوجوانان در این زمینه فراهم شود.
 
کارگردان «قهرمانان کوچک» درباره توجه به بخش هیجان انگیز فیلم های انیمیشن اذعان داشت: در اصل اگر کودک هیجان و حرکت نداشته باشد و بازی نکند، یک نوع هورمون که برای رشد لازم است در بدنش ترشح نمی شود و جلوی رشد آنها را خواهد گرفت. البته با توجه به این موضوع، ایجاد هیجان به تنهایی در ساخت آثار انیمیشن کفایت نمی کند و بخش سرگرمی نیز حضورش واجب است.
 
کارگردان «دزد و پری» ادامه داد: پس باید ریتم و هیجان فیلم به نحوی باشد که بتواند بچه‌ها را سرگرم کند و اگر هرکدام از این دو مقوله به تنهایی در فیلم گنجانده شود، قادر به جذب مخاطب دلخواه نخواهد بود و فیلمساز به نتیجه دلخواه نخواهد رسید.
 
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار