استان بوشهر؛

آغاز عملیات لوله گذاری نخستین خط دریایی فاز 13

عملیات لوله‌گذاری نخستین خط دریایی فاز 13 در استان بوشهر آغاز شد.

آغاز عملیات لوله گذاری نخستین خط دریایی فاز 13
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجری طرح توسعه فاز 13 گفت: لوله‌گذاری دریایی حدفاصل سکوی( 13 بی) و پالایشگاه خشکی این طرح به طول 96  کیلومتر آغاز شده  است و طبق برنامه در مدت 75 روز به پایان خواهد رسید.

پیام معتمد افزود: با پایان لوله‌گذاری خطوط دریایی فاز 13، امکان انتقال روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز از مخزن پارس‌جنوبی به پالایشگاه خشکی فراهم می‌شود.

وی گفت: در مرحله بعد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای خط لوله 32 اینچی بین سکوی اصلی و پالایشگاه خشکی به طول 88 کیلومتر و خط لوله 18 اینچی به طول تقریبی 6 کیلومتر انجام خواهد شد.

معتمد افزود: با پایان لوله‌گذاری خطوط دریایی فاز 13 امکان برداشت روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز از مخزن پارس جنوبی فراهم می‌شود.

طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی دارای چهار سکوی دریایی است که از طریق دو خط لوله، گاز استخراج شده از 38  حلقه چاه دریایی را به پالایشگاه خشکی می‌رساند.

 این طرح به منظور تولید روزانه 50 میلیون متر‌مکعب گاز ،دو هزار و 900 تن گاز مایع، دو هزار و 750 تن اتان،  75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد طراحی شده است.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.