لرستان؛

برگزاری راهپیمایی زنان محجبه درلرستان

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان گفت: راهپیمایی زنان محجبه و عموم زنان برای مطالبه گری در حوزه عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سلاح ورزی مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان گفت: ۲۱ تیرماه جاری به مناسبت هفته حجاب و عفاف، راهپیمایی زنان محجبه و عموم زنان برای مطالبه گری در حوزه عفاف و حجاب برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این راهپیمایی در همه شهرستان‌های استان و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
وی گفت: برای بزرگداشت این هفته که از ۱۷ تا ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود، برنامه‌های ویژه درون سازمانی و برون سازمانی اجرا می‌شود عموم زنان و دختران جامعه بتوانند از این ظرفیت برخوردار شوند.
 
مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی ما حضرت زهرا (س) به عنوان برترین الگوی حجاب و عفاف وجود دارد، افزود: باید تلاش‌های ویژه‌ای در راستای شناساندن بهترین الگوی حجاب و عفاف در جامعه انجام شود.
 
سلاح ورزی گفت: البته باید توجه داشت که حجاب فقط مختص زنان نیست و مردان نیز در این زمینه وظایفی بر عهده دارند.
 
وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای تحکیم خانواده، نقش حجاب و عفاف در تربیت فرزند، نقش حجاب در روابط بین همسران نیز در این زمینه بسیار اثرگذار است.
 
مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان گفت: این برنامه‌ها باید در قالب کمیته انسجام بخشی هفته حجاب و عفاف برگزار شود و برنامه‌های درون سازمانی و برون سازمانی با هم تداخل نداشته باشد.
 
سلاح ورزی با اشاره به مصوبات این کارگروه افزود: نصب بنرهای حاوی پیام‌های حوزه عفاف و حجاب در سردر ادارات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط دستگاه‌های مختلف در مناطق حاشیه‌ای و پرتردد، برگزاری مسابقه کتابخوانی عمومی برای بانوان از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان، ارسال روزانه یک پیامک حوزه حجاب و عفاف برای بانوان نیز در این هفته باید انجام بگیرد.
 
وی گفت: ساماندهی ویترین فروشگاه‌های لباس توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، برگزاری همایش با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و ادارات برای عموم زنان، ایجاد کانال تلگرامی مخصوص حجاب و عفاف برای عضو شدن بانوان و استفاده از محتواهای مناسب این حوزه، تهیه بروشور احکام حجاب و عفاف، برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی و به روز و اختصاص یک روز در این هفته برای اکران یک فیلم مناسب در سینما از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.