لرستان؛

تولید ۳۸۷۱ تن گیاه دارویی در لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی از تولید ۳۸۷۱ تن گیاه دارویی در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بهاروند گفت: امروزه گیاهان دارویی نسبت به مواد شیمیایی اهمیت بیشتری در تهیه دارو، مواد آرایشی و بهداشتی دارند و توسعه آن‌ها از جمله برنامه‌ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی است. در همین راستا توسعه و گسترش گیاهان دارویی یکی از برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی است و این امر با تشویق کشاورزان به افزایش سطح زیر کشت براساس توصیه روش‌های علمی به وقوع می‌پیوندد.
 
وی، سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان را ۷۶۸ هکتار اعلام کرد و افزود: از این مقدار اراضی ۳۸۷۱ تن گیاه دارویی برداشت می‌شود.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به گیاهان دارویی کشت شده در استان افزود: این گیاهان شامل آویشن کوهی، شنبلیله، مرزه، گشنیز، آویشن باغی، کرفس کوهی، موسیر، مریم گلی، کاسنی و مرزه خوزستانی هستند. لرستان یکی از استان‌های مستعد برای کشت گیاهان دارویی است که با حمایت دولت و دادن تسهیلات دو ساله می‌توان کشت آن‌ها را تا مرز ۵۰۰ هکتار به صورت سالانه رساند.
 
بهاروند با بیان اینکه امسال پراکنش بارش‌ها مناسب بوده است گفت: خوشبختانه بارش‌ها روند مطلوبی داشته و نیازی به آبیاری نداشته‎ایم.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار