اردبیل؛

خرید انرژی تولیدی خورشیدی از مشترکان برق بخش خصوصی در اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: با عقد قرارداد تضمینی ۲۰ ساله انرژی تولیدی خورشیدی از مشترکان برق بخش خصوصی خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا علیزاده در جلسه بررسی پروژه‌های شرکت برق اردبیل افزود: شرکت توزیع برق استان اردبیل در حال حاضر 25 میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل از بابت مصرف برق طلب دارد و امیدواریم با اخذ قسمت اعظمی از این مطالبات در سال 96 بتوانیم پروژه‌های عملیاتی برق در استان را با توجه به رویکرد جدید وزارت نیرو به اجرا در آوریم.

وی تصریح کرد: امسال و بر اساس تصمیم وزارت نیرو 50 درصدمبلغی که استان‌ها از محل مطالبات بهای برق مصرفی دریافت کنند، صرف طرح‌های توسعه‌ای برق در همان استان می‌شود که امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با پرداخت به موقع قبوض خود در کنار عموم مردم، شرکت توزیع برق استان اردبیل را یاری کنند تا از این مزیت استفاده کرده و با مبالغی کلان نسبت به سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی در حوزه برق در این استان اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به مصوبه هیئتوزیران در الزامی کردن دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از انرژیافزود: طی دو سال تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 20 درصد برق مصرفی خود را از محل انرژی پاک تأمین کنند که ما مصرف دستگاه‌های مختلف اجرایی را رصد می‌کنیم تا در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

علیزاده بیان کرد:‌ در صورت عدم اقدام دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های توزیع مکلف هستند آن بخش از مصرف انرژی را با بالاترین نرخ که نرخ خرید انرژی تجدید‌پذیر بوده محاسبه و اخذ کنند.

وی گفت: امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی بتوانند ادارات خود را به دستگاه‌های تولید انرژی پاک به ویژه انرژی خورشیدی مجهز کنند که در این باب سرمایه‌گذاری انجام شدهقطعابه نفع همان اداره خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه ما در ستاد مرکزی با نصب تجهیزات تولید انرژی خورشیدیقسمت اعظم برق مصرفی خود را از این محل تأمین می‌کنیم و ادارات به راحتی می‌توانند در پشت‌‌بام و فضای مناسب اداری این تجهیزات را به کار گیرند،اظهار کرد: ‌ما آماده ارائه مشاوره‌هایی در این زمینه هستیم ولی دستگاه‌های اجرایی باید از محل صرفه‌جویی انرژی در اعتبارات خود سرمایه‌گذاری مربوطه را انجام دهند.

علیزاده با بیان اینکه به ازای هر کیلووات تولید انرژی خورشیدی حدود 5 میلیون تومان تجهیزات نصب می‌شود، تصریح کرد: به راحتی می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از مصرف انرژی ادارات را از محل تولید انرژی خورشیدی تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در حال حاضر برق تولید شده در این زمینه را با نرخ810 تومان از مشترکان خریداری می‌کنیم، گفت:با عقد قرارداد تضمینی 20 ساله انرژی تولیدی خورشیدی از مشترکان برق بخش خصوصی خریداری می‌شود.

وی با اشارهبه شروعفصل گرما و تابستانبه عنوان ماه‌های پرمصرف افزود: از عموم مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مشترکان در حوزه‌های مختلف انتظار داریم در این ایام به ویژه ساعات پیک مصرف مدیریت بهینه مصرفرا مورد توجه قرار دهند و با برنامه‌های تشویقی وزارت نیروهمکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.